اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دفتر امور زنان استانداری مرکزی

4 همایش با عنوان تحکیم بنیان خانواده در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی از برگزاری چهار همایش‌ با عنوان تحکیم بنیان خانواده در سال جاری توسط این دفتر خبر داد.

4 همایش با عنوان تحکیم بنیان خانواده در اراک برگزار می‌شود

اشرف جواهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این همایش‌ها به منظور کاهش آمار طلاق و در راستای وظایف این نهاد در زمینه اجرای طرح جامع کاهش طلاق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاهش طلاق در شهرستان اراک به عنوان پایلوت کشوری از طرح‌های مهم دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در سال جاری است تصریح کرد: بر اساس طرح کاهش طلاق در مدت پنج سال باید حداقل دو درصد آمار طلاق کاهش یابد که دفتر امور زنان آمادگی برای اجرای دقیق و گسترده برنامه‌ها و وظایف محوله را دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی همکاری با صدا و سیما در تولید برنامه‌های مشارکتی با موضوع تحکیم نهاد خانواده، اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی با محوریت طلاق و اعتیاد در مناطق آسیب‌پذیر، پیگیری اجرای دوره‌های مرتبط با تحکیم خانواده در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان و برگزاری دوره‌های آموزشی با هماهنگی دفتر آموزش و پژوهش ویژه مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی را از دیگر وظایف این نهاد در راستای کاهش طلاق عنوان کرد.

جواهری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرایی شدن طرح خانواده متعالی خبر داد و گفت: این طرح از سوی دفتر امور زنان ریاست جمهوری و معاونت آموزشی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ه) برای استان‌ها تکلیف شد که در اوایل فروردین ماه امسال کلید خورد.

وی اذعان داشت: در قالب این طرح برنامه‌های متنوع مهارت‌آموزی رفتاری، ارتقای اخلاق اسلامی، نحوه تقویت ارتباط با محیط پیرامون، پویایی و نشاط فردی و خانوادگی برای تمامی گروه‌های سنی پیش‌بینی شده که بر اساس زمان‌بندی انجام شده اجرا می‌شوند.

به گفته این مسئول 10 دستگاه در اجرای موفق این طرح همکاری و مسئولیت دارند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول