اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

اشتغال عاملی اساسی در حفظ بنیان خانواده‌ است

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این نهاد تاکنون بیش از 13 هزار شغل در این استان اجرا کرده است، گفت: اشتغال عامل مهمی در حفظ و تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

اشتغال عاملی اساسی در حفظ بنیان خانواده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ارسلان جلال‌فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوق دادن مددجویان به سمت استقلال اقتصادی و قطع تدریجی حمایت‌های امداد از برنامه‌های اصلی این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد است که با اجرای طرح‌های اشتغال در حال پیگیری است.

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: این نهاد همه تلاش خود را برای هدایت مادی و معنوی افراد نیازمند به سمت خودکفایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت مددجویان به کار گرفته و این مهم در اجرای هر طرح اشتغالی به‌عنوان یک هدف مهم محسوب می‌شود.

وی برنامه‌ریزی‌ و فراهم کردن زمینه‌های تحقق اهداف اشتغال‌زایی در این استان را ضروری دانست و ادامه داد:‌ تنها با برنامه‌ریزی می‌توان در راستای نیل به این اهداف گام برداشت.

جلال‌فرد یادآوری این نکته برای مردم که حمایت‌های کمیته امداد مقطعی بوده را در ترویج فرهنگ کار و تلاش و رسیدن به خودکفایی در جامعه بسیار موثر خواند و ابراز داشت: افزایش سطح دانش و آگاهی‌های فنی و اقتصادی مددجو، ایجاد انگیزه و افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در مددجویان در کنار فرایندهای ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغالی و خودکفایی از جمله اقدامات راهگشا در خروج خانواده‌ها از چرخه حمایتی امداد و وابستگی آن‌ها به خدمات این نهاد است.

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از برنامه‌های مهم این نهاد برای ایجاد فرصت‌های شغلی کارانگیزی و توان‌افزایی مردم، خودکفایی و کاریابی برای خانواده‌ها است که در این خصوص کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای دارد.

این مسئول ارشد حمایتی در استان کهگیلویه و بویراحمد استعداد سنجی و راهنمایی شغلی، توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای، تعامل و حمایت از کارفرمایان، حرفه‌آموزی فرزندان دانش‌آموز دبیرستانی و کارورزی فارغ‌التحصیلان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه توانمندسازی برشمرد.

وی تلاش امدادگران این استان را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی مزین شده، قابل تقدیر دانست و گفت: این تلاش‌ها در راستای توانمندسازی و افزایش توان اقتصادی و درآمدزایی خانوارها با محوریت اشتغال صورت گرفته است.

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اهداف اشتغال‌زایی این نهاد موجب تحکیم بنیان خانواده‌ها، احیای عزت و کرامت فردی، اشاعه فرهنگ کار و تلاش،استفاده بهینه از توان و امکانات مددجویان، اتخاذ رویکرد درآمدزایی و افزایش سرانه درآمد خانواده و خودباوری مددجویان و کاهش وابستگی آنان به خدمات و حمایت‌های کمیته امداد خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول