اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

حفظ بنیان خانواده جامعه را از بحران مصون می‏دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: حفظ بنیان خانواده سبب مصون ماندن جامعه از بحران‏ها می‏شود.

حفظ بنیان خانواده جامعه را از بحران مصون می‏دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، علیرضا قاسمی‏فرزاد در جلسه کمیته بانوان و خانواده که با حضور مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در فرمانداری دماوند برگزار شد، به اهمیت جایگاه و نقش زن و اهمیت آن در فرهنگ جامعه اسلامی اشاره کرد.
وی افزود: زن نقش مهم و بسزایی در تربیت و حفظ بنیان خانواده دارد و این مهم در جامعه اسلامی بسیار با ارزش و مورد اهمیت است.
قاسمی‏فرزاد تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که بر اهمیت جایگاه و نقش زن در جامعه و خانواده دلالت دارد، نگاه و دیدگاه پیامبر اسلام (ص) است.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه پیامبر عظیم‏الشأن اسلام فرزند خود فاطمه زهرا (س) را ام‌ابیها خطاب می‏کند، تصریح کرد: تعبیر پیامبر در مورد جایگاه دختر خود تعبیری بسیار ژرف و عمیق است.
قاسمی‏فرزاد اظهار کرد: در مفاهیم قرآنی، احادیث، روایات و فرهنگ اسلام نیز به زن و خانواده اهمیت خاصی داده شده است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه زن در اسلام و جامعه اسلامی نیز افزود: معظم‌له مسئله زن و خانواده را به‌عنوان مهم‏ترین مسئله روز و نقش زن را بی‏بدیل و بی‏مانند قلمداد کرده‏اند که این نشان می‏دهد زن و خانواده در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.
قاسمی‏فرزاد وجود مکتب فمنیسم را یکی از مکاتبی عنوان کرد که گر چه با هدف حمایت از زن در جامعه غربی تشکیل شده ولی این مکتب با نگاهی ابزارگونه زن را در کشورهای غربی مورد توجه دارد ولی اسلام زن را فارغ از ساختار جنسیتی و ابزاری در خانواده و جامعه دارای نقش حائز اهمیت می‏داند.
فرماندار شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: جامعه سالم منوط به داشتن خانواده‏های سالم بوده و این مهم نیازمند وجود زن و ایفای نقش مادری و همسری به طور مطلوب و شایسته است.
انتهای پیام/ح30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول