اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار دودانگه ساری خبر داد

کشت گل محمدی در 20 هکتار از اراضی مازندران

خبرگزاری فارس: بخشدار دودانگه در شهرستان ساری گفت: با به زیر کشت رفتن 20 هکتار از اراضی شیبدار بخش دودانگه به گیاه گل محمدی، قمصر کاشان دیگری در ساری ایجاد می‌شود.

کشت گل محمدی در 20 هکتار از اراضی مازندران

احمدرضا بکران بهشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری فراهم‌کردن زیرساخت‌های جاده‌ای برای توسعه صنعت توریسم در بخش دودانگه را نیاز این منطقه دانست و اظهار داشت: به زیر کشت رفتن 20 هکتار از اراضی شیبدار بخش دودانگه به گیاه گل محمدی، قمصر کاشان دیگری در شهرستان ساری ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: موقعیت طبیعی که در بخش دودانگه حاکم است با غرب استان قابل قیاس نیست و ضرورت دارد زمینه جذب توریسم و گردشگر در این منطقه فراهم شود.

بکران بهشت با اشاره به قابل استفاده نبودن اراضی شیبدار بخش دودانگه که هم‌اکنون به زیر کشت گل محمدی رفته است، ادامه داد: شالی در بخش دودانگه کشت می‌شود ولی به دلیل بهره‌برداری سنتی بسیاری از محصول برنج هدر می‌رود.

این مسئول به راکد بودن شهرک صنعتی دودانگه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های فراوان در حال فعال کردن دو شرکت صنعتی در دودانگه هستیم که در این باره حمایت مسئولان را می‌طلبد.

وی کشت گل محمدی را محصول تولید کشاورزی بسیار نادر و اقتصادی دانست و گفت: برای توسعه پایدار اقتصادی و ایجاد اشتغال ضرورت دارد متولیان امر صنایع تبدیلی را برای کاشت انواع گیاهانی که به صورت عرقیات می‌تواند در درمان موثر باشد در این بخش مهیا کنند.

بکران بهشت اضافه کرد: هر هکتار اراضی کشت گل محمدی برای حدود 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با به زیر کشت رفتن اراضی شیبدار و ییلاقی مناطق دور دست شهرستان ساری جلوی مهاجرت جوانان از روستا به شهر گرفته و معادله معکوسی را شاهد می‌شویم.

بخشدار دودانگه به ترمیم، زیرسازی و روکش آسفالت راه دسترسی به مناطق دور دست و توریستی شهرستان ساری در بخش دودانگه اشاره کرد و گفت: شیرین رود، گرگین‌آباد، قلار سربند، میانرود و پاجی میانه با دارا بودن مواهب طبیعی از مناطق نمونه گردشگری و موفق در جذب توریسم است.

این مسئول با بیان اینکه در انتظار ساماندهی راه دسترسی به مناطق توریستی بخش دودانگه هستیم، خاطرنشان کرد: شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی باید در اقتصادی شدن مناطقی که مقدمات کار صنعتی فراهم است تجلی یابد.

بکران بهشت اذعان داشت: مشکل اساسی بخش دودانگه راه دسترسی است که برای توسعه صنعت توریسم و رفع بیکاری با ظرفیت‌های موجود در این منطقه نیازمند حمایت مسئولان و نیز اداره راه و ترابری است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول