اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

حفاظت از آب کشاورزی شرط مهم توسعه این بخش است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: حفاظت از آب کشاورزی مورد نیاز مهمترین شرط در رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی اردبیل است.

حفاظت از آب کشاورزی شرط مهم توسعه این بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: مهار آب‌های سطحی از سوی مسئولان می‌تواند علاوه بر توسعه بخش کشاورزی جلوی هدر رفت این منبع عظیم خدادادی را نیز بگیرد و ما را بی‌نیاز به سفره‌های زیر زمینی کند.

وی با یادآوری اینکه سالانه میلیون‌ها لیتر آب مهار نشده از مرزهای منطقه ما خارج می‌شود، افزود: هدایت و ساماندهی به موقع این آب می‌تواند ما را به توسعه بخش کشاورزی در اردبیل خوش‌بین و امیدوار کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم 30 درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی اردبیل در مقایسه با سهم 20 درصدی دیگر مراکز استانی گوی سبقت را از آنها ربوده است.

اکبری  در ادامه از اختصاص 40 درصد از جایگاه‌‌های برتر دشت اردبیل به کاربری زراعی خبر داد.

فرماندار اردبیل ابراز داشت: نام‌گذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی و نیز تقویت ظرفیت‌های ملی و قابلیت‌های نیروی انسانی موجود، موجب خودباوری، خود کفایی و استقلال اقتصادی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: صنعت کشاورزی پایه استقلال اقتصادی و رکن تولید و اشتغال‌ زایی است و این امر وظیفه همه مسئولان را در رویکرد مو شکافانه و نگاه سازنده به توسعه مناطق روستایی و تقویت اصولی و علمی بخش کشاورزی بیشتر می‌کند.

اکبری ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و وجود 4 هزار دانش‌آموخته رشته کشاورزی در اردبیل را در تحقق عینی شعار تولید ملی مهم و موثر ارزیابی کرد.

فرماندار اردبیل همچنین توسعه بخش کشاورزی را موجب تقویت سایر صنایع تبدیلی و خدماتی عنوان کرد و افزود: تقویت بخش کشاورزی از طرفی موجب رونق اقتصاد، صنعت، گردشگری و آبادانی و از طرف دیگر موجب استقلال اقتصادی، افزایش فرصت‌های تولیدی و بستر‌ساز اشتغال‌زایی می‌شود.

اکبری در ادامه اجرای پروژه‌های آبیاری پرفشار و کم فشار برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و حفاظت از آب کشاورزی مورد نیاز را شرط مهم رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی اردبیل ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تصریح کرد: آبیاری تحت فشار منطقه نیار اردبیل با یک هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی با 100 میلیارد ریال اعتبار، مشارکت 15 درصدی مردم، با محوریت دستگاه‌های متولی و با استفاده از تسهیلات بانکی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول