اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اختصاص 230 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون تولید دام و طیور جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی کل کشور در سال گذشته، 230 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کردستان اختصاص داده شده است.

اختصاص 230 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج خالد جعفری  ظهر امروز در ششمین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، با اشاره به اینکه کشاورزی مهم‌ترین عامل توسعه استان کردستان است، گفت: استان‌های زاگرس‌نشین از قدیم‌الایام به به عنوان مرکز دامپروری جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و امروز هم  با ارائه تسهیلات بیشتر در این بخش می‌توانیم شاهد رشد و توسعه دامداری در استان باشیم.

وی بر مصرف کالاها و تولیدات داخلی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد کشاورزی مصرف تولیدات و کالاهای داخلی است و واردات کالاها باید طبق برنامه‌ای اصولی صورت گیرد.

جعفری به اعتبارات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی کل کشور، 230 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کردستان اختصاص داده شده که 3.2 درصد تسهیلات کل کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات بانکی با سود و کارمزد 7 درصد به صورت ویژه برای توسعه بخش کشاورزی و زیربخش‌های دام و طیور و شیلات از محل اعتبارات سال 90 تصویب شده است.

جعفری افزود: تاکنون 160 میلیارد تومان از این مبلغ در قالب طرح‌های مختلف  کشاورزی از جمله دام، طیور و شیلات به بانک کشاورزی معرفی شده و در حال بررسی نهایی برای جذب اعتبارات است. 

وی گفت: جهاد کشاورزی 520 میلیون تومان سود و کارمزد گاوداران را پس از سررسید به بانک کشاورزی پرداخت کرده که کمکی به کاهش بدهی آنان بوده و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.

به گفته معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان کردستان برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها در سال گذشته مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون تومان با سود 4 درصد در اختیار مرغداران قرار گرفته است.

جعفری همچنین گفت: مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض از صندوق توسعه بخش کشاورزی برای واحدهای مرغداری خودگران تصویب شده که در حال نهایی شدن برای پرداخت به مرغداران استان است.

معاون دام و طیور جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال گذشته 6 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در بخش خرید گوسفند داشتی و تامین تلیسه(گاو شیری) پرداخت شده است.

وی درباره صدور پروانه واحدهای دام و طیور نیز گفت: ما جزو اولین استان‌هایی هستیم که تمام کارهای لازم را برای بهبود این واحدها و مشابه‌سازی با دیگر کشورها از جمله ترکیه انجام داده‌ایم.

جعفری همچنین به تحریم‌های موجود کشور اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی کشور امروز بر پایه اقتصاد سیاسی است و لذا باید برنامه‌‌ریزی‌های مناسبی برای انطباق با این شرایط صورت گیرد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول