اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 81 درصدی اعتبارات خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص 81 درصدی اعتبارات خراسان‌جنوبی در ردیف‌های مختلف در سال 90 خبر داد و گفت: این میزان اختصاص اعتبار در مقایسه با سال 89 رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.

اختصاص 81 درصدی اعتبارات خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی به میزان اعتبارات استان در سال 90 و میزان اختصاص این اعتبارات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 218 میلیارد ریال کل اعتبارات استان در سال گذشته بوده است، اظهار داشت: این میزان اعتبار نسبت به سال 89 رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: ‌از این میزان 147 میلیارد تومان اختصاص اعتبار صورت گرفته است که این رقم 81 درصد اعتبارات پیش‌بینی شده برای استان است.

 

*اختصاص 100 درصدی اعتبارات تملک و دارایی خراسان‌جنوبی

امینی اظهار داشت:‌ 100 درصد اعتبارات تملک و دارایی استان در سال 90 اختصاص یافته است همچنین 35 درصد اعتبارات فرهنگی، 70 درصد اعتبارات امور زیربنایی و 100 درصد اعتبارات توسعه روستایی در سال گذشته اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: مباحث جهاد اقتصادی در شعار امسال نیز متجلی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی به دو محور اصلی تقویت و توسعه تولید ملی اشاره کرد و گفت: تاکید بر بهره‌وری از منابع و نیروی انسانی و توسعه سرمایه‌گذاری دو محور اساسی برای تقویت و توسعه تولید ملی است.

امینی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر اساس دو شاخصه مهم صورت می‌گیرد که یکی از این شاخصه‌ها نرخ بازگشت سرمایه است که بر این اساس باید در طرح‌های تولیدی استان مزیت‌های موجود در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین میزان تسهیلاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد نیز دیگر شاخصه‌ای است که برای تحقق سرمایه‌گذاری در منطقه مد نظر افراد سرمایه‌گذار قرار دارد و باید در این راستا تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد:‌ برای حل این مشکل در استان و تحقق سرمایه‌گذاری باید مجوزی در غالب بودجه 91 داشته باشیم تا 40 درصد اعتبارات تملک استان در قالب کمک‌های فنی اعتباری برای سود تسهیلات ارائه شده یارانه پرداخت کنیم که این مسئله به نفع استان است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول