به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری شامگاه شنبه در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه طرح تحول بنیادین در مرحله اجرا است، اظهار داشت: این طرح به معنای تحول عمیق و همهجانبه و نظامبند است.
وی تصریح کرد: بر اساس این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل تغییر در محتوای کتب درسی، تحول در ساعتهای درسی دانشآموزان و تغییر در روشهای تدریس معلمان خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش ابهر اضافه کرد: از این پس آموزش حافظه محوری حذف و یادگیری با استفاده از فناوریهای جدید صورت میگیرد و با هوشمند کردن مدارس، آموزشهای سنتی در کلاس را به روشهای نوین تبدیل میکند.
وی با بیان اینکه با هوشمند کردن مدارس دیگر گچ و تخته سیاه جای خود را به وسایل چندرسانهای میدهند، گفت: چرا که تاثیر آموزش با وسایل چند رسانهای و تکنولوژی جدید چندین برابر بیشتر و موثرتر از وسایل فعلی است.
قنبری در ادامه به اجرای طرح هوشمند سازی مدارس در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هوشمند کردن مدارس نمونه بارز تحول بنیادین آموزش و پرورش است و با تصمیم گرفته شده، در سال تحصیلی 91- 90 حداقل 20 هزار مدرسه در سطح کشور هوشمندسازی میشود.
مدیر آموزش و پرورش ابهر افزود: امسال حداقل یک کلاس در هر مدرسه هوشمندسازی شده است و کلاس موضوعی تشکیل میشود، که امیدوار هستیم با این حرکت طی سه یا چهار سال آینده همه مدارس کشور هوشمند شود.
وی در ادامه اجرای طرح ملی سباح، اجرای طرح طناورز، تاسیس مدارس قرآنی، اجرای نهضت ملی ریشهکنی بیسوادی قرآنی و سنجش باسوادی قرآنی، اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم، هوشمند سازی مدارس، تغییر کتب درسی و روشهای تدریس و اجرای طرح 6-3-3 را از زیرساختهای تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.
قنبری با بیان اینکه طرح تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش است، گفت: الگوی هدفگذاری در این سند بر اساس ایمان، تعقل و اخلاق است.
انتهای پیام/م20