به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی نوید در نشستی با مسئولان و معلمان شهرستانهای شیروان و فاروج اظهار داشت: نگاه متفاوت به معلم مهمترین بخش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی افزود: دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید به دنبال درسها و آموزشهایی برای دانشآموزان باشند که هم سعادت دنیوی و اخروی را برای آنان مهیا و تأمین کنند و هم آنان را در مسیر توجه به ارزشهای معرفتی، الهی، دینی و اسلامی هدایت کنند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: کسانی میتوانند در سند تحول نقشآفرینی کنند که با نگاه نقادانه به وضع موجود نگاه کنند.
وی با بیان اینکه تنها تغییر کتاب و فضای ساختار فیزیکی در این سند موثر نخواهد بود، گفت: باید مدیریت تعلیم و تربیت به یک مدیریت تربیتی و فرهنگی ارتقا یابد و همه پدیدههای پیدا و پنهان در اجرای این سند لحاظ شود.
نوید پایین بودن نرخ بهرهوری و اثربخشی، به روز نبودن ساختارها در روند و فرایندها، ضعف در پاسخگویی در سطح ملی و جهانی را مهمترین دلایل تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش برشمرد.
وی تاکید کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما نیاز به افرادی داریم که اعتقاد به ایجاد تحول در آموزش و پرورش داشته باشند.
عباس صدری مدیر سند تحول راهبردی نیز در این نشست گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند یک بستر اجتماعی و فرهنگی مناسب است و همراهی بیش از پیش خانوادهها، مدیران و کارشناسان را میطلبد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان هم اظهار داشت: با تدوین و تصویب سند تحول بنیادین و ترسیم جایگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی کشور، مسیر نظام تعلیم و تربیت روشن است.
مهدی سرایدار تاکید کرد: مدیران به سند تحول آموزش و پرورش اهتمام بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/س30/ض1002