اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نهبندان:

37 میلیارد تومان برای طرح‌های کشاورزی نهبندان تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی نهبندان برای طرح‌های مصوب این شهرستان اعتباری بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده است.

37 میلیارد تومان برای طرح‌های کشاورزی نهبندان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه صبح امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: شهرستان نهبندان از استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامداری برخوردار است که با مدیریت صحیح می‌توان از این ظرفیت‌ها برای رونق اشتغال و اقتصاد این منطقه نهایت بهره را برد.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح‌های مصوب شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکنون مبلغی بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات برای نهبندان تصویب شده است، تصریح کرد: از این مبلغ 30 میلیارد تومان آن در ارتباط با طرح‌های مجتمع‌های دامپروری شهرستان است که نهبندان در این زمینه دارای مقام برتر خراسان‌جنوبی است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان ادامه داد: 7 میلیارد تومان دیگر این مبلغ تصویب شده در سایر بخش‌های کشاورزی شامل مکانیزاسیون، زراعت و شرکت‌های تعاونی تولید است.

خیرخواه اضافه کرد: بین 500 تا 700 میلیون تومان در بحث تولیدات گیاهی و صنایع برای طرح‌های نهبندان تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای هر نفر بهره‌بردار در طرح‌های دامی مبلغ 30 میلیون تومان است، افزود: برای هر نفر بهره‌بردار و ایجاد یک دهنه گلخانه با تصویب کارگروه شهرستان و استان مبلغ 90 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان یادآور شد: طرح‌های متقاضیان نخست در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت سپس به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

خیرخواه اظهار داشت: علاوه بر این نیز مبلغی اعتبار دیگر در استان به طور شناور موجود است که با تدابیر فرماندار و اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی نهبندان می‌توان از این اعتبارات برای این شهرستان مبلغی را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت عدالت‌محور این طرح را برای اشتغالزایی بیشتر و بهبود توان اقتصادی خانوارهای محروم و کم‌درآمد در نظر گرفته است، گفت: اولویت واگذاری آب و زمین کشاورزی و اعتبار مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلان، کشاورزان فاقد زمین و آب و افرادی است که تجربه‌ای در زمینه کشاورزی دارند.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان از تشکیل تعداد 130 پرونده در بحث مجتمع‌های دامداری در این شهرستان خبر داد و افزود: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

خیرخواه تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی و دامپروری در نهبندان می‌توان صنایع تبدیلی و فرآوری را در این شهرستان ایجاد کرد و زمینه‌های اشتغالزایی و ارتقای توان اقتصادی مردم را فراهم آورد.

وی در ارتباط با نحوه ثبت نام متقاضیان پیشنهاد کرد که مدیریت جهادکشاورزی طی بازدیدها و دهگردشی‌های خویش می‌تواند این طرح دولت را اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام‌ها را به طور منطقه‌ای انجام و سپس کمیته فنی این نهاد برای پالایش و تایید اولیه طرح‌های متقاضیان وارد عمل شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول