اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان اعلام کرد

عدم پیشنهاد دولت برای بودجه سال جاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: دولت پیشنهادی در بودجه 91 برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی قرار نداده است.

عدم پیشنهاد دولت برای بودجه سال جاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی

اسفندیار امینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات و حمایت‏های دولت در مقابل کشاورزان بیان داشت: یکی از حمایت‏هایی که دولت می‏تواند در قبال کشاورزان انجام دهد قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در قانون تضمینی محصولات کشاورزی دولت باید در طول سال آمادگی خرید برخی محصولات کشاورزی از جمله شیر، سیب‏زمینی، مرغ و دیگر محصولات را داشته باشد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تصریح کرد: هدف قانون‌گذار این بوده است که کشاورز به صورت معمول محصول خود را تولید کرده و به بازار عرضه کند و گاهی هم به شهر و کشورهای دیگر صادر نماید.

وی افزود: اگر در این زمان اگر قیمت محصولات در بازار بیش از قیمت مصوب دولت بود به بازار عرضه می‏کند اما اگر برای عرضه در بازار و صادرات قیمت آن به کمتر از خرید تضمینی رسید و تولیدکننده ضرر می‏کند، دولت مکلف است محصول کشاورزان را خریده و انبار کند.

امینی اظهار داشت: دولت باید طبق قانون زمانی که محصول در بازار برای مصرف‏کننده کم بوده و قیمت آن بالا می‏رود، براساس قیمت مصوب توزیع شود تا اینکه مصرف‏کننده هم آسیب نبیند.

وی از عدم اجرای قانون تضمینی توسط دولت در برخی از محصولات کشاورزی سخن گفت و بیان داشت: دولت تا این لحظه هیچ اقدامی در زمینه قانون تضمینی انجام نداده و در زمینه خرید گندم نیز براساس قیمت تمام شده نبوده بلکه براساس قیمت تعیین‌شده از سوی شورای اقتصاد بوده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تأکید کرد: در زمینه خرید تضمینی گوشت، مرغ، شیر و دیگر محصولات کشاورزی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی مشمول این قانون برخی از واحدهای تولیدی ما ورشکسته شده‌اند.

امینی با اشاره به بودجه‏های سنواتی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز اعتبارات لازم را برای این بخش را در بودجه قرار نداده و دولت و وزارت جهاد کشاورزی نیز پیشنهادی برای ورود به بودجه نمی‏دادند.

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده بخش کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه‏داران مصوب شده که این اقدام به معنای خرید تضمینی نیست و ارتباطی به این موضوع ندارد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان اضافه کرد: دولت پیشنهادی در بودجه 91 برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی قرار نداده است.

انتهای پیام/‌ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول