اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود

واگذاری 400 هکتار اراضی کشاورزی به فارغ‌التحصیلان خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از واگذاری 400 هکتار اراضی مستعد کشاورزی در قالب تعاونی‌ها به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان خبر داد.

واگذاری 400 هکتار اراضی کشاورزی به فارغ‌التحصیلان خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه توسعه کشاورزی در خلخال اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان نیروی انسانی مستعد و کارآمد می‌توانیم در توسعه این بخش موفق عمل کنیم که در این زمینه شناسایی و واگذاری بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی آغاز شده است.

وی ضرورت توسعه بخش کشاورزی به عنوان اولویت اول توسعه شهرستان خلخال را یادآور شد و تصریح کرد: برای رسیدن به بالاترین سطح تولید اراضی زیر کشت را افزایش دادیم و با مهار آب‌های سطحی تلاش می‌کنیم تا در این زمینه بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.

عبداللهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالانه 350 میلیون متر مکعب آب تولیدی در خلخال بدون بهره‌برداری در بخش شرب و کشاورزی روانه رودخانه قزل‌اوزن می‌شود و از دسترس اهالی خارج می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق می‌توانیم 100 میلیون متر مکعب آب تولیدی شهرستان را مهار کرده و از این ظرفیت در توسعه اراضی آبی و پایدار منطقه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال از این آب بهره‌مند شده و یک جهش قابل قبول را در بخش زراعت و باغداری نظاره‌گر می‌باشیم.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان خلخال اجرای سدهای مختلف و ضرورت انتقال آب از حوزه آبریز قزل‌اوزن را به منطقه خلخال یادآور شد و بیان کرد: با اجرا و تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های سطحی خلخال و همچنین تکمیل 9 استخر خاکی، 11 ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی قادر می‌باشیم 28 میلیون متر مکعب آب‌های سطحی و روان را در این شهرستان مهار کنیم.

وی از اجرای سد بفرآجرد، نساز، گیوی، زاویه، نیاخرم، اندبیل و عمران پستی خبر داد و گفت: امسال بخش عظیمی از این سدها تکمیل و در اختیار زارعان و کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود از اجرای پروژه پارک آبخیزداری منطقه فینارود خوجین خبر داد و افزود: در حال حاضر 250 هزار متر مکعب از آب‌‌های این منطقه مهار و در کنار آن شاهد فراهم کردن آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌باشیم.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز اولویت امسال جهاد کشاورزی را توسعه و تکمیل طرح‌های آب و خاک اعلام کرد و اظهار داشت: طرح زیتون‌کاری در روستای جعفرآباد و احداث باغ میوه به وسعت 60 هکتار در یک هزار چم بخش خورش‌رستم از اولویت‌ها است.

رسول انام‌پور احداث 9 استخر خاکی، دو سد کشاورزی، چندین طرح پمپاژ آب زراعی و خطوط انتقال آب را از جمله طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای آنها بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آنها نیز به دو میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول