اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

افزایش 170 هزار هکتار به اراضی کشاورزی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی امسال 2 میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی کشور افزوده می‌شود که سهم خراسان‌رضوی 170 هزار هکتار است.

افزایش 170 هزار هکتار به اراضی کشاورزی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمد طباطبایی در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان سبزوار، از مطالعات انجام شده برای تحقق این منظور خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی که در قالب تعاونی‌های کشاورزی و روستایی ساماندهی شده‌اند در اولویت دریافت این اراضی هستند.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده امسال برای توسعه بخش کشاورزی استان گفت: امسال حدود 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که سهم هر شهرستان براساس استعدادها و ظرفیت‌ها پرداخت می‌شود.

وی هم‌چنین درباره گلایه فرماندار سبزوار که سهم این شهرستان با توجه به جایگاه کشاورزی سبزوار در استان کم است، گفت: این سهم شناور می‌باشد و هر شهرستان که طرح‌‌ها و برنامه‌های مناسبی ارائه دهد می‌تواند سهمیه بهتری را جذب کند.

طباطبایی به بحث انتقال آب کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 2 هزار کیلومتر انتقال آب کشاورزی صورت گرفت که سهم سبزوار از این میزان حدود 92 کیلومتر بود.

قاسم شعبانی‌عطار، فرماندار سبزوار نیز با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی و دامپروری سبزوار در استان یادآور شد: حدود 23 میلیارد تومان تسهیلات برای امسال در نظر گرفته شده است که جوابگوی نیازهای این بخش برای توسعه نیست و ما امیدواریم تسهیلات بیشتری تخصیص یابد.

فرماندار سبزوار با اشاره به تولید 38 درصد گوشت مرغ استان در سبزوار کمبود سوخت و نقدینگی را مهمترین معضلات پیش روی تولیدکنندگان این بخش عنوان و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسبی که در دی‌ماه صورت گرفته بود در بحث افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، شاهد افزایش 22 درصدی تولید مرغ در اواخر سال گذشته و نوروز بودیم که 2 هزار و 500 تن مرغ تولیدی به مشهد ارسال شد.

وی خواستار توجه جدی جهاد کشاورزی استان به استعدادهای سبزوار در سال حمایت از تولید ملی شد و گفت : 22 هزار بهره‌بردار در این بخش که 35 درصد اشتغال مستقیم شهرستان را به خود اختصاص داده است، فعال هستند که در این راستا رسیدگی به این بخش نتایج مثبتی را در اقتصاد سبزوار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول