اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خواستار شد

بهره‌برداری چهارمحالی‌ها از زاینده‌رود عادلانه باشد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: استان چهارمحال و بختیاری در بهره‌برداری از منابع آبی زاینده‌رود عادلانه برداشت کند.

بهره‌برداری چهارمحالی‌ها از زاینده‌رود عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، جلسه منطقه‌ای کارگروه انسجام‌بخشی آب و آبفا با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد به میزبانی مهندس طرفه، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، در سالن جلسات این شرکت تشکیل شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در جلسه بین استانی کارگروه انسجام‌بخشی آب و آبفا خواستار مدیریت یکپارچه و کنترل برداشت‌ها در حوضه زاینده‌رود شد.

در این جلسه مدیریت برداشت‌ها و بهره‌برداری از منابع آب زاینده‌رود با حضور مسئولان سه استان ذی‌نفع در حوضه زاینده‌رود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشاتی در خصوص وضعیت بارندگی‌ها در بالادست رودخانه و هم‌چنین برداشت‌ها از حوضه زاینده‌رود در بخش‌های کشاورزی و شرب استان چهارمحال و بختیاری و هم‌چنین مشکلات پیش روی استان در حوزه آب پرداختند.

در ادامه نیز مدیران عامل استان‌های اصفهان و یزد به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت منابع آبی حوضه زاینده‌رود پرداختند.

محمدرضا عطارزاده ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی مسئله آب شرب استان اصفهان و یزد، توجه هر چه بیشتر استان چهارمحال و بختیاری را در بهره‌برداری از منابع زاینده‌رود برای مدیریت عادلانه برداشت‌ها از زاینده‌رود خواستار شد.

وی هم‌چنین با اشاره به تصویب قانون پنجم توسعه، مبنی بر مدیریت منابع آب به صورت مدیریت حوزه‌ای و رودخانه‌ای توجه مسئولان سه استان را به تلاش در راستای مدیریت حوزه‌ای و منطقه‌ای در مورد زاینده‌رود معطوف ساخت و افزود: هم‌اکنون مسئله اساسی مدیریت آب زاینده‌رود برای بهره‌برداری عادلانه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه بر لزوم ایجاد کارگروهی مشترک به محوریت نمایندگان مدیریت منابع آب و معاونت آب و آبفا و مدیران سه استان، به منظور بررسی مسئله بهره‌برداری‌ها از حوضه آبی زاینده‌رود و همکاری مسئولان مربوطه در مورد حل مشکلات و بحران‌های آبی  احتمالی پیش‌ رو با جلب رضایت و مشارکت حق‌آبه‌‌داران برای مدیریت مصرف آب در سه حوزه شرب، صنعت و کشاورزی تأکید کرد.

وی در پایان جلسه تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بین سه استان، آمادگی لازم را داشته باشیم تا در حد امکان بحران‌های احتمالی را بدون تنش پشت سر بگذاریم و با توجه به در پیش بودن فصل گرم تابستان سعی کنیم در راستای تأمین آب شرب مردم مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول