اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

جامعه هنری نیازمند آوینی‌های عرصه‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: در برهه کنونی جامعه هنری نیازمند آوینی‌های عرصه‌های اجتماعی است.

جامعه هنری نیازمند آوینی‌های عرصه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی صبح امروز در کارگروه هنر و حقوق بشر با حضور جمعی از اعضای هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب و نمایندگان صنوف مختلف هنری در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، هنر را یک مقوله ذاتی و غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: القای مفاهیم اساسی به افکار عمومی از طریق هنر موجب تثبیت مفاهیم در دل‌ها می‌شود.

وی با اشاره به هنر نقالی و پرده‌خوانی ادامه داد: هنر در طول تاریخ ایران همواره در تشریح مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و تشریح معاد و در صدد رفع مظلومیت در جامعه بوده است.

شریفی گفت: هنرمندان می‌توانند به واسطه هنر در مقابل حقوق بشر کاذب و جعلی اقتدارگرایان جهانی بایستند و افکار عمومی را از انحراف نجات دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی مقوله حقوق بشر را در جهان امروزی از مقولات مظلوم دانست و گفت: اشرار و قدرت‌طلبان جهانی علی‌رغم کشتارها، جنگ‌ها، استراق سمع‌ها و حق‌کشی‌های بزرگ و کوچک با شعار دروغین حقوق بشر در عمل بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.

رئیس هیئت امنای منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اسلام را عالی‌ترین مدافع حقوق بشر دانست و از هنرمندان خواست با بهره‌گیری از نعمت هنر و اندیشه برای تبیین حقوق بشر اصیل از منظر انسانی تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی تلاش‌های شهید بزرگوار آوینی را در ثبت و نشر فداکاری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس ستود و گفت: در برهه کنونی جامعه هنری نیازمند آوینی‌های عرصه‌های اجتماعی است.

شریفی گفت: اگر در ایام دفاع مقدس شهید آوینی دلاوری‌های جوانان غیور را به واسطه هنر در تاریخ جاودانه کرد، هنرمندان می‌توانند با تأسی از شهید آوینی برای رفع ظلم و تبعیض در جامعه و بررسی حق‌کشی‌های غرب در اجتماع ایرانی کوشا باشند.

شهرام خدایی سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و رئیس کارگروه هنر و حقوق بشر نیز در این نشست در سخنانی حوزه هنری را از نهادهای فرهنگی مؤثر در جامعه دانست و گفت: رسالت‌ها و مأموریت‌های حوزه هنری از گستردگی و وسعت برخوردار است و تبیین جایگاه حقوق بشر در قرآن، روایات و احادیث می‌تواند یکی از مأموریت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری در آینده قلمداد شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری در طول سال 90، روح اسلامی و انقلابی برنامه‌های هنری را مهم‌ترین اولویت حوزه هنری دانست و گفت: مباحث مربوط به حقوق بشر در برنامه‌های سال 91 جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

در این نشست اعضای هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر منطقه شمال‌غرب و کارگروه هنر و حقوق بشر به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول