اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

59 هزار نفر در قم از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: 59 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

59 هزار نفر در قم از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد کاظم پورامینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با امام جمعه قم اظهار کرد: فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل بنیاد شهید، یک اقدام تاریخی و هوشمندانه بود که ناظر به نیازی بود که از طرف وی برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا احساس می‌شد.

وی ادامه داد: در این فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) ضمن بیان اهمیت تجلیل از کسانی که جان خود را در راه انقلاب اسلامی نثار کردند، به رسیدگی به امور خانواده‌های آنان تاکید کردند و این نشان می‌دهد امام خمینی(ره) نسبت به مسائل مربوط به ایثارگران چه حساسیتی داشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: احیا یاد شهدا، تکریم خانواده‌های آنها و رسیدگی به امور جانبازان انقلاب اسلامی از وظایفی است که بر عهده بنیاد شهید گذاشته شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اموری است که به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده و این ماموریت در شرایط فرهنگی روز جامعه ارزش خود را پیدا می‌کند.

پورامینی ابراز داشت: خون شهدا در واقع یکی از ابزارهای کارآمد امروز ما برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و جنگ نرمی است که آنها آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران قم همواره تلاش کرده با خدمت‌رسانی به موقع به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، شأن و کرامت این افراد را حفظ کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و پس از جنگ تحمیلی که آزادگان به کشور بازگشتند، رسیدگی به امور این قشر نیز به عهده این بنیاد گذاشته شد.

وی اظهار داشت: از سال 83 این بنیاد با بنیاد جانبازان ادغام شد و رسیدگی به امور ایثارگران در قالب یک نهاد سازمان انجام گرفت.

پورامینی افزود: 220 هزار نفر در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کشور به شهادت رسیده‌اند و از این تعداد استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است.

وی گفت: همچنین 556 هزار جانباز و 41 هزار آزاده در کشور وجود دارد که رسیدگی به امور آنها از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در استان قم نیز با حساب خانواده‌های شهدا و جانبازان، در مجموع 59 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید هستند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از دیگر اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است که طرح‌های مختلفی به این منظور در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در حال اجراست.

پورامینی تصریح کرد: ارائه خدمات مسکن و بیمه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تاسیس مراکز تخصصی درمانی و تفریحی برای این افراد از دیگر خدمات ارائه شده از طرف این مجموعه در استان قم است.

وی گفت: با توجه به بالا رفتن سن جامعه ایثارگری در دهه چهارم انقلاب تغییراتی در نحوه خدمت‌رسانی ایجاد شده که از جمله آن طرح مراجعه معکوس است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ابراز داشت: بر اساس این طرح که به عنوان طرح سپاس معروف شده است، کارمندان بنیاد شهید به سراغ خانواده‌های شهدا می‌روند تا از نیازهای آنها اطلاع کسب کنند.

وی افزود: گسترش تشکل‌های ایثارگری به منظور ارتباط بهتر ایثارگران با یکدیگر و تسریع در روند خدمت‌رسانی به آنها از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است.

پورامینی اظهار داشت: ساماندهی قبور شهدا از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است که می‌تواند گام مثبتی در ایجاد فضای انس با شهدا محسوب شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول