اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گذشت 2 سال از ابلاغ مجلس

مصوبه پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران در بایگانی بنیاد شهید است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود گذشت 2 سال از ابلاغ مصوبه پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان، بنیاد شهید هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

مصوبه پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران در بایگانی بنیاد شهید است

سیدعلی موسوی‌جرف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مجلس در بودجه سال 89 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن به تمام ایثارگران، خانواده‌های معزز شهدا و آزادگان تسهیلات خرید مسکن پرداخت شود.

وی افزود: با وجود گذشت دو سال از این مصوبه بنا به اعلام رسمی سازمان بازرسی کشور بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان متولی قانونی پیگیری اجرای این مصوبه، هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان بازرسی مشخص شده تنها اقدام صورت گرفته شده توسط بنیاد شهید اکتفا به ارسال یک نامه چند سطری به بانک مرکزی بوده که به این نامه نیز هیچ پاسخی داده نشده است.

موسوی‌جرف با اشاره به مشکلات جدی ایثارگران، خانواده معزز شاهد و آزادگان در بخش‌های مختلف گفت: معلوم نیست چرا مسئولان بنیاد شهید در تحقق این مصوبه که در بودجه سال 89 نیز پیش‌بینی شده، سهل‌انگاری کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس هشتم اظهار کرد: طبق آمار موجود بیش از 236 هزار و 959نفر در کل کشور حائز شرایط این تسهیلات هستند که متاسفانه نسبت به آنها بی‌توجهی شده است.

وی ضمن درخواست از مسئولان بنیاد شهید و ایثارگران برای پاسخگویی در این زمینه گفت: طبق این مصوبه مقرر شده بود که تسهیلات مسکن به عموم جانبازان، خانواده معزز شهدا و آزادگانی که دارای مسکن ناتمام و یا نامناسب باشند پرداخت شود.

موسوی‌جرف خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر ایثارگران نیازمند توجه بیشتر دولت هستند و ما شاهد انتشار اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در زمینه بی‌خانمانی و یا زندگی نامناسب ایثارگران در برخی مناطق کشور هستیم.

وی گفت: واقعاً جای بسی تأسف است که بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان متولی اجرای قانون حمایت از این خانواده‌ها نسبت به احقاق حقوق این عده که حق زیادی بر گردن ملت ایران دارند سهل‌انگاری کند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول