اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه نخست بخش داستان "اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز:

نویسنده انقلابی باید معتقد باشد

خبرگزاری فارس: یک نویسنده گفت: کسی که می‌خواهد برای انقلاب بنویسد باید انقلابی باشد و به آنچه که می نویسد، اعتقاد داشته باشد.

نویسنده انقلابی باید معتقد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مونا اسکندری به مناسبت 21 فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری همدان افزود: هر نویسنده باید به موضوعی که درباره‌اش می‌نویسد اعتقاد داشته باشد و در غیر این صورت به خود، قلم، نوشته و مخاطبش خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری انقلابی با تاریخی دیرینه است و اتفاقی که در سال 57 در کشور ما افتاد تا قرن‌ها منحصر به فرد خواهد ماند، گفت: هر رویدادی تعاریف، بازخوردها و ناگفته‌های مخصوص خود را دارد که بیشترین مسئولیت بیان آن به عهده هنرمند است، زیرا هنر بستری مناسب برای انتقال مفاهیم به صورت غیرمستقیم و با تأثیرگذاری بالاست.

اسکندری ادامه داد: برای تعریف و انتشار دیدگاه‌ها و بیان تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها نیز باید از هنر بهره گرفت تا این زیبایی‌های ناگفته را به سمع دیگران برساند و هنرمند انقلابی باید با کسب تجربه و جمع‌آوری اطلاعات کافی، کاری ارزشمند، مستند و تأثیرگذار ارائه کند.

وی تأکید کرد: البته انقلابی بودن منحصر به هنرمندان نیست و صحنه‌هایی که ملت ایران در راهپیمایی‌های 22 بهمن به منصه ظهور می‌رسانند خود نشان از انقلابی بودن مردمی دارد که از این راهپیمایی‌ها به عنوان تریبونی برای اعلام عقیده خود بهره می‌برند.

این نویسنده ضمن گرامیداشت 21 فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: حوزه هنری استان همدان به پاس زحماتش جایگاه خاصی در عرصۀ هنر به‌ویژه ادبیات دارد و با فعالیت چشمگیری که در این عرصه‌ها دارد، با گردهم‌آوری هنرمندان و برگزاری برنامه های مختلف، حمایتی همه‌جانبه از هنرمندان را شروع کرده است اما جای رشد هم دارد.

اسکندری، داستان‌نویس همدانی است که در حال حاضر روی مجموعه خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) و مجموعه داستان‌های چند خطی با موضوع بچه‌ها و پدران جانبازشان کار می‌کند.

وی رتبه نخست بخش داستان "اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز"،  دیپلم افتخار و کسب رتبه نخست داستان کوتاه بخش کودک و نوجوان "نهمین جشنواره ملی شعر و داستان جوان"، تقدیر شده در جشنواره "جایزه ادبی یوسف" را در کارنامه خود دارد اثر وی با نام "قشقرق" حائز رتبه نخست در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان جشنواره "چهارمین جشنواره داستان انقلاب" در سال 1390 شد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول