اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد

پیوستن کتابخانه فرهنگسرای ادیب برومند به زنجیره کتابخانه‌های عمومی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: کتابخانه فرهنگسرای ادیب برومند که پیش از این زیر نظر شهرداری اداره می‌شد به زنجیره کتابخانه‌های عمومی کشور پیوست و اکنون زیر نظر نهاد کتابخانه‌های کل کشور به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

پیوستن کتابخانه فرهنگسرای ادیب برومند به زنجیره کتابخانه‌های عمومی کشور

محمدرضا پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: خانه ویلایی ادیب برومند با 3 هزار متر و 400 مترمربع زیربنا که از جمله بناهای باستانی شهر گز از شهرستان شاهین‌شهر و میمه محسوب می‌شود، اکنون به بنیاد فرهنگی و فرهنگسرای ادیب تبدیل شده است که کتابخانه ادیب برومند نیز جزو آن است.

وی افزود: این فرهنگسرا به بخش آموزش هنرهای مختلف و بخش‌های مختلف کامپیوتری مجهز است، ضمن اینکه موزه‌ای دیدنی از صنایع دستی وسایل قدیمی مورد استفاده مردم و آثار تاریخی شهر گز نیز در کنار دیگر بخش‌های دیگر این فرهنگسرا برای بازدید عمومی دایر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شاهین‌شهر تصریح کرد: در کتابخانه این فرهنگسرا در حدود 6 هزار و 500 جلد کتاب وجود دارد و به زودی 2 هزار جلد کتاب دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ادیب برومند شاعر و مصحح دیوان حافظ است، ادامه داد: با توجه به اینکه استاد ادیب برومند کتاب‌های شخصی خود را به این کتابخانه اهداء کرده بیشتر کتاب‌های موجود در این کتابخانه را کتاب‌های ادبی تشکیل می‌دهد.

*‌ شهر کوچک گز دارای 6 کتابخانه است

پرورش با بیان اینکه شش کتابخانه فعال در شهر کوچک و تاریخی گز وجود دارد که پنج عدد از آنها مشارکتی است، اضافه کرد: کتابخانه مشارکتی امام صادق(ع)، کتابخانه مشارکتی مهدقرآن، کتابخانه مشارکتی کانون بانوان گز، کتابخانه مسجد ابوالفضل از جمله کتابخانه‌های مشارکتی این شهر است و کتابخانه مرکزی شهید مطهری نیز به طور کامل زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مشارکتی ادیب برومند با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع از جمله شاخص‌ترین کتابخانه‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه است که به تمام امکانات لازم از جمله سایت‌های کامپیوتری مجهز است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول