اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فروشگاه سوره همدان

کتابی برای تشکر از شکنجه‌گر

خبرگزاری فارس: یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور با عنوان "پایی که جا ماند" پس از به سه ماه به چاپ نوزدهم رسید.

کتابی برای تشکر از شکنجه‌گر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، راوی کتاب "پایی که جا ماند" اظهار کرد: این کتاب را به ولید فرحان، افسر عراقی که سال‌ها مرا در کنار حرم جدم شکنجه می‌کرد تقدیم کردم که وقتی او مرا اذیت می‌کرد نگهبان عراقی در گوشه‌ای می‌گریست.

وی در مراسم رونمایی از کتاب خود، با بیان اینکه "پایی که جا ماند" خاطرات تمام حماسه سازان پل خندق است، اظهار کرد: این کتاب، حماسه کسانی است که استراتژی "تن" در مقابل "تانک" را به رخ دشمن کشاندند.

کتاب "پایی که جا ماند" که در دی‌ماه سال گذشته در حوزه هنری تهران و شهر یاسوج رونمایی شد شامل 198 خاطره از سیدناصر حسینی‌پور است.

وی در این کتاب به خاطرات اسارت چندین‌ ساله‌اش در اردوگاه‌های عراقی می‌‌پردازد و خاطرات روزانه‌اش را در تکه‌های کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و هم‌ زمان با آزادی٬ آن‌ها را در عصای خود جاسازی کرده و با خود به ایران آورده بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از این کتاب با تأکید بر اینکه این کتاب به ما نشان می‌دهد که آنچه ما امروز داریم چگونه به دستمان رسیده است، گفت: در این کتاب راوی، پسر 16 ساله‌ای است که پایش قطع و اسیر عراقی‌ها می‌شود و او به نقل خاطراتش با دقت تاریخی می‌پردازد و می‌خواهد به ما بفهماند که اگر امروز ما به اینجا رسیده‌ایم به خاطر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در جنگ است.

کتاب "پایی که جا ماند" تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که انتشارات سوره مهر آن را در ۷۶۸ صفحه، قطع رقعی و با بهای ۱۴ هزار تومان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به فروشگاه سوره همدان واقع در خیابان بوعلی، جنب سینما قدس مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول