اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت و کنترل مواد غذایی بندرعباس:

استفاده از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز باعث بروز سرطان در کودکان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت و کنترل مواد غذایی و بهداشتی آرایشی معاونت غذا و دارو، نسبت به خطرات استفاده از مواد غذایی دارای رنگ‌های غیرمجاز هشدار داد.

استفاده از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز باعث بروز سرطان در کودکان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مریم‌السادات موسوی‌زاده عصر امروز در حاشیه نمایشگاه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده مناسب و در حد مجاز رنگ‌های مورد تأیید نمی‌تواند اثر نامطلوبی روی سلامت افراد بگذارد، اما استفاده بیش از اندازه آنها می‌تواند عطر و طعم غذا را تحت تأثیر قرار دهد و سلامتی مصرف‌کننده را به خطر بیندازد.

وی افزود: بسته به نوع رنگ احتمال بروز سرطان، بیماری‌های کلیوی و کبدی در مصرف‌کنندگان وجود دارد و استفاده از رنگ‌های غیرمجاز در خوراکی‌های کودکان مانند بیسکویت، یخمک، آبنبات، ژله و دیگر خوراکی‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن کبد و کلیه شود.

مدیر نظارت و کنترل مواد غذایی و بهداشتی آرایشی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره چگونگی تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن رنگ‌های خوراکی اظهار داشت :چنانچه پس از حل کردن رنگ در آب ولرم درون ظرف سرامیک سفید و خالی کردن آن اثر رنگ روی ظرف باقی بماند می‌توان گفت رنگ استفاده شده غیرمجاز بوده است.

وی توصیه کرد برای بهبود رنگ و ظاهر مواد غذایی و حفظ سلامت خانواده از رنگ‌های طبیعی استفاده شود.

موسوی‌زاده آب اسفناج یا جعفری برای رنگ سبز، آب چغندر را مناسب برای رنگ قرمز و استفاده از زعفران را برای تهیه رنگ زرد مناسب دانست.

وی هم‌چنین استفاده از پودر کاکائو برای رنگ قهوه‌ای در کیک و شیرینی و استفاده از شربت توت‌فرنگی و آلبالو را برای ایجاد رنگ قرمز در نوشیدنی‌ها و شیرینی‌ها پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول