اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران:

آب سد شهید رجایی ساری «سرریز» شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به سرریز سد شهید رجایی در شهرستان ساری گفت:‌ امسال می‌توانیم به 40 هزار هکتار از اراضی آبرسانی کنیم.

آب سد شهید رجایی ساری «سرریز» شد

رمضان طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به سرریز سد شهید رجایی، اظهار داشت:‌ امسال می‌توانیم به 40 هزار هکتار از مزارع آبرسانی کنیم.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته در مازندران حداقل نزدیک به 40 میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشتیم چرا که در پاییز و زمستان بارندگی بود و پیش‌بینی می‌کنیم در فروردین و اردیبهشت امسال رودخانه‌ها از سال گذشته بهتر باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه 20 هزار هکتار از اراضی برای آبیاری، اشتراک گرفته‌اند، تصریح کرد: اما 30 تا 40 هزار هکتار در سال‌های مختلف از آبیاری استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ در برخی سال‌ها که آب کم است ممکن است آبیاری به 30 هزار هکتار برسد و بقیه از آب چاه استفاده کنند.

طهماسبی با اشاره به افزایش هزینه سوخت در استفاده از موتور پمپ آب، بیان داشت: تلاش می‌کنیم در ابتدا از آب‌های سطحی و جاری در اختیار مردم بگذاریم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

وی یادآور شد: هزینه‌ای که مردم برای سوخت باید بپردازند، می‌توانند با پرداخت به موقع آب‌بها ما را کمک کنند تا توزیع دقیق آب را داشته و حداقل افت و هدر رفت را داشته باشیم و بتوانیم به همه متقاضیان آبرسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه سد شهید رجایی پر از آب است، اذعان داشت:‌ امیدواریم امسال کمبود آب نداشته باشیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول