اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان:

از سال 72 در نهبندان هیچ‌گونه مورد مثبت مالاریا نداشتیم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان گفت: از سال 72 تاکنون هیچ‌گونه مورد مثبت مالاریا و افراد ناقل به این بیماری را در شهرستان نداشتیم.

از سال 72 در نهبندان هیچ‌گونه مورد مثبت مالاریا نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدرضا آذرکیش صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان نهبندان اظهار داشت: طی سال گذشته ساختمان جدید مرکز بهداشتی و درمانی روستای رومه راه‌اندازی و این مرکز از ساختمان قدیمی به ساختمان جدید نقل مکان کرد.

وی تصریح کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به 23 خانه‌ بهداشت طی سال گذشته خط تلفن واگذار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد دو آمبولانس هایس به مراکز بهداشتی و درمانی رومه و دهک تحویل شد، اضافه کرد: همچنین یک خودروی تویوتا به مرکز بهداشتی نهبندان تحویل شد و یک یونیت بهداشتی به ارزش 11 میلیون تومان نیز به شهرستان واگذار شد.

آذرکیش از اجرایی شدن طرح واکسیناسیون در شهرستان طی دو مرحله در سال گذشته خبر داد و افزود: طرح ساماندهی بیمارانی که در سفر چهارم هیئت دولت به نهبندان نامه و درخواست داده بودند، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 50 درصد زوج‌های ناقل به بیماری تالاسمی شهرستان زیرپوشش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی هستند، اظهار داشت: از سال 72 در نهبندان هیچ‌گونه مورد مثبت مالاریا نداشتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان یادآور شد: از سال 85 تاکنون هیچ مورد مثبتی در ارتباط با بیماری فلج اطفال در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

آذرکیش گفت: طی سال گذشته طرح غربالگری تیروئید نوزادان در این شهرستان به صورت 85 درصد انجام شده و واکسیناسیون کودکان به طور صد درصد انجام شده است.

وی از راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته یک دستگاه زباله‌سوز بهداشتی برای بیمارستان نهبندان تامین شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان تصریح کرد: اورژانس 115 روستای معدن حاجات نهبندان در سال گذشته راه‌اندازی شد که ایجاد این اورژانس آخرین مجوز برای شهرستان در برنامه چهارم توسعه بود.

آذرکیش با بیان اینکه طی سال گذشته کلینیک تخصصی در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان راه‌اندازی شد، افزود: عملکرد این شبکه طی سال گذشته طبق مقدورات و امکانات موجود مطلوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول