اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان همدان اعلام کرد

عرضه مواد غذایی در اتومبیل‌ها معضل جدی بهداشتی استان همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: عرضه مواد غذایی در اتومبیل‌ها را در همدان، از معضلات جدی بهداشتی استان است.

عرضه مواد غذایی در اتومبیل‌ها معضل جدی بهداشتی استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی بعد از ظهر امروز یکشنبه، در جمع خبرنگاران همدان اظهار کرد: بر اساس الگوی مرگ و میر جامعه در حال حاضر امید به زندگی نسبت به گذشته افزایش یافته که بر اساس این آمار امید به زندگی برای مردان 73 سال و برای زنان نیز 76 شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین علل مرگ و میر در جامعه بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان و سوانح و حوادث است، گفت: یکی از مشکلات بهداشتی عمده جامعه در حال حاضر در بحث نوزادان، ناهنجاری‌های مادرزادی است که نتیجه ازدواج‌های فامیلی بوده و در استان همدان نیز از علل عمده مرگ و میر نوزادان محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رشد استفاده از فست‌فودها و غذاهای آماده نیز تصریح کرد: نظارت خاصی بر توزیع فست‌فودها در جامعه وجود ندارد که ادامه این روند موجب کم‌تحرکی و افزایش بیماری‌های قلبی ـ عروقی در جامعه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال گذشته تعداد 142 هزار و 106 مورد بازرسی از مواد غذایی همدان، انجام شد، عنوان کرد: 545 مورد نمونه‌برداری از نان و 10 هزار مورد سنجش ید نمک‌های خوراکی انجام شده است که بر این اساس 3 هزار و 400 مورد معرفی به دادگاه داشته‌ایم.

مجذوبی عرضه مواد غذایی در اتومبیل‌ها را در همدان، از معضلات جدی بهداشتی استان قلمداد کرد و متذکر شد: موارد و ضوابط بهداشتی در هیچ یک از این ماشین‌های حمل غذا رعایت نمی‌شود و هیچکدام از انها مجوز ندارند و دستگاه‌های ذی‌ربط نظارتی بر آنها اعمال نمی‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح ساماندهی وسایل حمل مواد غذایی و کددار شدن این ماشین‌ها اجرا شد که این مهم امر نظارت بهداشتی بر آنها را تسهیل می‌کند که این طرح در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول