اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد

جلوگیری از عرضه 19303 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: 19303 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ایام نوروز با هدف جلوگیری از اشاعه بیماری‌های منتقله از طریق غذاهای با منشاء دامی توسط دامپزشکی قزوین ضبط و معدوم شد.

جلوگیری از عرضه 19303 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین سیدسبحانعلی علوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی این اداره‌کل که از 22 اسفند تا 15 فروردین انجام شد، 40 نفر از کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین به صورت کشیک ثابت و 23 اکیپ سیار از ساعت 7 صبح تا ساعات پایانی شب در ایام نوروز وظیفه نظارت بر بهداشت عمومی مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی (قصابی، مرغ‌فروشی، ماهی‌فروشی و ...) کشتارگاه‌ها، خودروهای حمل، کارگاه‌های فرآوری و غیره را بر عهده داشته و نسبت به تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای اقدام کرده‌اند.

علوی در ادامه افزود: در زمان اجرای این طرح سه هزار و 417 مورد بازدید از 770 واحد فعال عرضه فرآورده‌های خام دامی، 23 مورد بازدید از کشتارگاه‌های استان و 597 مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از رستوران‌ها توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی این اداره‌کل انجام شد که منتج به معرفی 20 واحد متخلف به مراجع قضایی، 13 واحد به تعزیرات حکومتی و 21 فقره برخورد با خودروهای حمل غیر مجاز شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: با انجام این طرح از ورود 19 هزار و 303 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی به چرخه مصرف جلوگیری به عمل آمد که در صورت ورود این اقلام به سبد غذایی خانوارها می‌توانست سبب اشاعه بیماری با منشاء غذایی و ایجاد اختلال در سلامت عمومی جامعه شود.

علوی در پایان خواستار حساسیت بیشتر هم‌استانی‌ها در خرید اقلام غذایی با منشاء دامی شد و به مردم توصیه کرد دقت کنند که این اقلام زیر نظارت دامپزشکی تهیه، تولید و توزیع شود و از همه مردم خواست هرگونه موارد تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی را با سامانه ارتباط مردمی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین به شماره 1512 اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول