اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل:

اولویت‌های بهداشتی آمل در سال 91 تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: برای سال جدید نیازسنجی اولویت‌های بهداشتی شهرستان آمل در صورت گرفته است.

اولویت‌های بهداشتی آمل در سال 91 تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی ظهر امروز در همایش هفته سلامت در سالن اجتماعات این اداره با اشاره به اینکه زندگی سالم طول عمر را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: سلامتی و سالمندی شعار سال بهداشت جهانی است و در ایران نیز زندگی سالم طول عمر بیشتر نامیده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه گسترش فضاهای ورزشی در افزایش سلامتی مردم نقش بیشتری دارد، یادآور شد: همچنین تشکیل شورای ورزش در بخش‌ها می‌تواند میزان افزایش سلامتی را بالا ببرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با ایجاد پایگاه‌های ورزش صبحگاهی در شهر آمل میزان مشارکت مردم در افزایش سلامت جامعه افزایش یافت. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل  با اشاره به نیازسنجی اولویت‌های بهداشتی شهرستان در سال جدید بیان داشت: شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سایر نقاط کشور در آمل نیز نگران‌کننده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 46درصد مردم به این بیماری‌ها دچار هستند، یادآور شد: شیوع بیماری ایدز و بالا بودن میزان اعتیاد و رفتارهای پرخطر از دیگر نگرانی‌های بهداشتی جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پایین بودن مراجعه بیماران دیابتی به مراکز درمانی از دیگر نگرانی‌ها در این حوزه است، تصریح کرد: این افراد بعضاً دارای فشار خون بالا نیز هستند، اما در مراکز مراقبتی کمتر حضور پیدا می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از سرطان نیز برای جامعه نگران‌کننده است بر افزایش میزان مشارکت دستگاه‌های مختلف در افزایش سلامت جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: افزایش میزان مشارکت در سلامت جامعه و افزایش تحرک در جامعه می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیماری‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول