اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

نقش دانشگاه صنعتی در تحقق شعار رهبری مؤثر است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در تحقق شعار رهبری دانشگاه صنعتی می‌تواند نقش مؤثر ایفا کند.

نقش دانشگاه صنعتی در تحقق شعار رهبری مؤثر است

علی اکبر اختری صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: رشته‌های فنی و مهندسی از مهمترین حوزه‌هایی است که می‌تواند در تحقق شعار امسال که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: با ورود به موضوع راه اندازی و گسترش رشته‌های تحصیلی مورد نیاز جامعه در دانشگاه صنعتی کرمانشاه در این مسیر حرکت می‌کنیم.

اختری ادامه داد: اصلاح ساختار و افزایش سطح کیفی و حرکت به سوی تحصیلات تکمیلی، تدوین آیین نامه‌های مختلف آموزشی، توسعه ساخت و سازها و تجهیزات آزمایشگاهی با اتکا به وسایل ساخت داخل از دیگر برنامه‌های دانشگاه صنعتی در سال جدید است.

سرپرست دانشگاه صنعتی با بیان اینکه نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری در راستای سند چشم انداز 20 ساله کشور، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، برنامه پنجم توسعه و دهه پیشرفت و عدالت، موجب توسعه و رونق اقتصادی ایران اسلامی خواهد شد، افزود: بومی کردن، کارآمد سازی و ارزش مداری برنامه‌ها و تحقیقات در دانشگاه‌ها از جمله موضوعات و شاخص‌هایی هستند که در تحقق منویات مقام معظم رهبری تأثیر گذار هستند.

وی عرصه تولید را در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری دانست و افزود:‌ یکی از عمده‌ترین تولیدات نرم افزاری کشورمان تولید علم در دانشگاه ها است و دانشگاه در چند سال گذشته، در کنار پیشرفت پروژه‌های عمرانی به موضوعات تحقیقات کاربردی و انجام پروژه‌هایی با رویکرد بومی سازی فناوری پرداخته است.

اختری با اشاره به تولیدات دانشگاه در بعد نرم افزاری گفت: در دانشگاه تولید نرم افزاری این مساله، پشتیبانی نرم افزاری، تولید نیروی انسانی متخصص و ایجاد سیستم‌های دانا محور در عرصه‌های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات مهندسی است.

وی گفت: تولیدات سخت افزاری دانشگاه که از عملکردها حمایت و راهبردهای نیروی انسانی را تقویت می‌کند، شامل اقداماتی است که در عرصه‌های مختلف به انجام رسیده است، مانند طراحی و ساخت توربین بادی ورتیکال و حصول انرژی از آن.

سرپرست دانشگاه صنعتی نام‌گذاری امسال با عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر فرزانه انقلاب را حکیمانه و هدفمند دانست و گفت: در سال‌های گذشته که با اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی همراه بود خط سیر کشور متوجه مسایل اقتصادی و توجه بیش از پیش به آن است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور در مجامع بین المللی گفت: در امر حمایت از تولید داخلی باید جهاد گونه عمل کنیم و برنامه‌ها به سمت توسعه هرچه بیشتر سوق پیدا کند و علم و فناوری با ارزش‌های اسلامی در اختیار بخش تولید و اقتصاد کشور قرار گیرد.

اختری ادامه داد: اکنون تولید علم در مراکز آموزش عالی روند مطلوبی دارد و ایران اسلامی از لحاظ علمی و پیشرفت در دنیا و منطقه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با اعتماد به نفس و خود باوری از کشور خود در مقابل هر تهدیدی دفاع کردند و پیشرفت علمی و فنی را نیز با خلاقیت به دست آورده‌اند.

سرپرست دانشگاه صنعتی با اشاره به این‌که، فرهنگ‌سازی برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در طی یک سال زمان کوتاهی است، بیان کرد: در این زمینه دانشگاه می‌تواند با ارتباط با صنعت و نیز تأسیس و تشویق شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ارتقای سطح دانش مدیران و تقویت و تربیت نیروی متخصص برای کیفی کردن تولیدات داخلی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول