اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد

ایجاد اشتغال برای 36 هزار نفر در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌اردبیل گفت: در سال گذشته و با تعهد اشتغال 51 هزار فرصت شغلی موفق شدیم برای 36 هزار نفر در این استان ‌ایجاد اشتغال کنیم.

ایجاد اشتغال برای 36 هزار نفر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: قرار بود بخشی از این اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی فراهم شود که اجرای این طرح سبب شد تا برخی از اشتغال استان با پرداخت تسهیلات به متقاضیان فراهم شود.

وی تصریح کرد: قرار بود 400 میلیارد ریال برای ایجاد و گسترش مشاغل خانگی در استان اردبیل هزینه شود تا از این طریق برای 11 هزار نفر ایجاد اشتغال شود.

منوری خاطر نشان کرد: تاکنون بخشی از این تعهدات عمل شده و تمامی بانک‌ها ملزم به تسریع در پرداخت و جذب کامل سهم شهرستانی وام‌ها شدند.

این مسئول مانده تسهیلات اعتبار استان را در موضوع بنگاه‌های اقتصادی زودبازده شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: اولویت در پرداخت این تسهیلات به ترتیب با طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش مربوط به کسانی است که قبل از این از بانک‌های عامل تسهیلاتی دریافت کرده و یا طرح‌های آنها نیمه‌تمام می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: 71.5 درصد سهمیه اشتغال استان در سال گذشته محقق شده و ما با توجه به این‌که تا تیرماه فرصت جذب اعتبارات داریم، امیدواریم این رقم همچنان افزایش پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه از تحقق 80 درصدی تعهد اشتغال در مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: مشگین‌شهر از این لحاظ رتبه اول را دارد و انتظار می‌رود تسهیلات مشاغل خانگی به سرعت جذب و ارقام تعهد اشتغال افزایش یابد.

منوری برای حل مشکل برخی از کارخانه‌ها و واحدهای راکد و نیمه تعطیل این شهرستان قول مساعد داد و گفت: در سال تولید ملی وظیفه همه دستگاه‌ها و متولیان امر است تا به تولید و کار و سرمایه ایرانی با نگاهی دقیق و واقعی نظر کنند.

وی افزود: راه‌اندازی این واحدهای تولیدی، بالا بردن توان رقابت و افزایش کیفیت محصولات تولیدی از گام‌های جدی برای تحقق شعار امسال است.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه یکی از ظرفیت‌های خوب ایجاد اشتغال و افزایش تولید را توجه به منابع موجود و اولویت‌های توسعه شهرستان توصیف کرد و اظهار داشت: این شهرستان در دو بخش کشاورزی و گردشگری ظرفیت ممتازی دارد که باید به احداث و راه‌اندازی کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی صنایع بسته‌بندی و تبدیلی عنایت بیشتری شود.

فتح‌آقا محمداوغلی تصریح کرد: تاکنون از تعهد حدود شش هزار و 200 فرصت شغلی شهرستان 5 هزار و 80 شغل دایر شده و مابقی نیز به سرعت در دست تحقق است.

وی اولویت اشتغالزایی را مربوط به بخش کشاورزی دانست و از آغاز احداث 16 سد معیشتی و 60 کانال زراعی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول