اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف:

تولید فرش دستباف در استان مرکزی 10 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف استان مرکزی از افزایش 10 درصدی تولید فرش دستباف در استان مرکزی در سال گذشته خبر داد.

تولید فرش دستباف در استان مرکزی 10 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی فرش دستباف استان مرکزی رضا جیریایی اظهار داشت: بافندگان فرش استان مرکزی سال گذشته 18 هزار مترمربع فرش بافتند که این میزان تولید در مقایسه با 16 هزار مترمربع فرش بافته شده در سال 89 افزایش 10 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: فرش‌های تولیدی بیشتر برای مصارف خانگی و در ابعاد 6 متری، 9 متری و قالیچه‌های دو ذرع (دو متری) و یک و نیم ذرع بافته شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف استان مرکزی افزود: فرش‌های تولیدی استان مرکزی بیشتر 20، 30 و 40 رج شمار با طرح‌های لچک ترنج، دسته گلی، تک بته، مرغ ماهی‌خوار، مستوفی و کف ساده است.

به گفته وی اکنون بیش از 21 هزار بافنده در استان مرکزی فرش می‌بافند که 18 هزار نفر آنان در 9 تعاونی اتحادیه فرش بافان استان فعالیت می‌کنند.

جیریایی با بیان اینکه بافندگان فرش دستباف در شهرهای اراک، شازند و محلات بیشترین میزان فرش را در استان مرکزی تولید می‌کنند خاطر نشان ساخت: 25 درصد فرش‌های تولیدی استان در سال گذشته به برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا، کشورهای عربی مثل امارات متحده عربی و روسیه صادر شده که ارزش آن به بیش از 13 میلیون دلار می‌رسد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول