اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌‌جنوبی خبر داد

برگزاری مرحله مقدماتی ششمین المپیاد فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مرحله مقدماتی ششمین المپیاد فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی به منظور رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان عرصه هنر برگزار شد.

برگزاری مرحله مقدماتی ششمین المپیاد فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌‌جنوبی هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی استان، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان خراسان‌جنوبی، آشنایی بیشتر هم‌استانی‌ها با فرش دست‌باف استان و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان بیان کرد.

علیرضا کفاشی ادامه داد: مرحله مقدماتی المپیاد فرش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در دو سطح دانش‌آموزی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سطح دانشجویی با همکاری دانشگاه بیرجند و دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بیرجند برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با شرکت تعداد 18 نفر در سه رشته طراحی، بافت و رنگرزی در سطح دانش‌آموزی و تعداد 60 نفر در چهار رشته طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی برگزار شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌‌جنوبی تأکید کرد: افرادی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند، به‌ عنوان منتخبین استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی می‌شوند.

کفاشی گفت: پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی از سوی مرکز ملی فرش ایران به آنان اعطاء و هم‌چنین به کلیه منتخبین استانی که در مرحله نهایی المپیاد شرکت می‌کنند از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت لوح یادبود اعطاء می‌شود.

پنج مرحله المپیاد فرش در سال‌های 85، 86، 87، 88 و 89 برگزار شده که مقام‌های اول رشته بافت و سوم رشته مرمت و اول رشته رنگرزی و دوم رشته طراحی و سوم رشته بافت در مرحله کشوری کسب شده است.

هم‌چنین از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 2 هزار نفر از متقاضیان بیمه کامل تأمین اجتماعی قالی‌بافان به ادارات تأمین اجتماعی و تعداد یک‌ هزار و 793 نفر از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول