اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم عنوان کرد

کاهش تقاضای فرش دستبافت به دلیل افزایش قیمت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم گفت: عرضه فرش دستباف با قیمت بالا موجب کاهش مصرف فرش دستباف بین خانواده‌ها شد.

کاهش تقاضای فرش دستبافت به دلیل افزایش قیمت

مجید اخوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم به برگزاری هشتمین جشنواره فروش فرش دستباف در استان قم اشاره و اظهار کرد: هر سال در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو، اتحادیه فرش دستباف استان قم با هدف آشتی دوباره مردم با مصرف فرش دستباف این جشنواره را برگزار می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از تزلزل جایگاه فرش دستباف در میان مردم بیان کرد: با وجود اینکه فرش دستباف دارای مزیت‌های فراوانی چون سلامتی و ماندگاری بالا است، ولی در 25 سال اخیر به دلیل افزایش قیمت و نبود بازار اقتصادی مناسب این کالا جایگاه خود را در میان مردم از دست داده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم به تبیین دلایل جایگزینی فرش ماشینی به جای دستباف در میان مردم پرداخت و تصریح کرد: عرضه این کالا با قیمت بالا موجب کاهش مصرف فرش دستباف بین خانواده‌ها شد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ای تدوین شود تا مردم با مصرف فرش دستباف آشتی کنند، خاطرنشان کرد: ‌اتحادیه فرش دستباف قم‌ برای برداشتن گام نخست، اقدام به فروش نقد و اقساط فرش‌های دستباف در حاشیه این جشنواره کرده است.

اخوان به آثار ارائه شده در این جشنواره اشاره و بیان کرد: هزار بافنده فرش و تابلو، فرش‌های دستباف کرک، پشم و ابریشمی را از هفت شرکت تعاونی روستایی عضو اتحادیه فرش دستباف استان قم در این جشنواره عرضه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بافندگانی که در این جشنواره اثر خود را ارائه کردند، عضو تعاونی پنج هزار نفره روستایی هستند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم یادآور شد: این جشنواره از 14 اسفند آغاز شده و تا 23 ماه در محل این اتحادیه در خیابان 19 دی دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی ساعت بازدید علاقمندان را از این مکان ساعت 16 بعد از ظهر تا 22 شامگاه عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید فرش‌های دستباف به این محل مراجعه کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول