اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفند‌ماه جاری

ششمین المپیاد علمی فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مرحله مقدماتی ششمین المپیاد علمی فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی در دو سطح دانش‌آموزی در 21 اسفندماه و دانشجویی در 15 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

ششمین المپیاد علمی فرش دست‌باف ایران در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در جلسه هماهنگی برگزاری المپیاد علمی فرش دست‌باف ایران اظهار داشت: این المپیاد به منظور رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر‌ - صنعت فرش و برای راه‌یابی شرکت ‌کنندگان استان به مرحله نهایی برگزار می‌شود.

علیرضا کفاشی با اشاره به اهداف دیگر برگزاری این المپیاد افزود: ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی استان، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان خراسان‌جنوبی، آشنایی بیشتر هم استانی‌ها با فرش دست‌باف استان و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به‌ عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان از دیگر اهداف است.

وی گفت: مرحله مقدماتی المپیاد فرش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در دو سطح دانش‌آموزی با همکاری هنرستان‌های کار و دانش آموزش و پرورش و آموزشکده‌های تحت نظارت این مرکز و سطح دانشجویی با همکاری دانشگاه‌های بیرجند و آزاد در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: در هر مرحله از المپیاد، مسابقات در سه رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی در سطح دانش‌‌آموزی و در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی برگزار خواهد شد.

کفاشی با بیان اینکه شرایط شرکت برای خانم‌ها و آقایان یکسان است، خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رقابت سالم و یکسان‌سازی شرایط حضور متقاضی در مسابقات المپیاد، در سطح دانش‌آموزی فقط دانش‌آموزان پایه سوم کار و دانش و فنی و حرفه‌ای رشته فرش و در سطح دانشجویی در مقطع کارشناسی فقط دانشجویان سال‌های سوم و چهارم و در مقطع کاردانی فقط دانشجویان سال دوم رشته فرش دست‌باف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: کسانی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند و به‌ عنوان منتخبان استان از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی می‌شوند و علاوه بر نفرات اول، دو نفر از هر رشته به ‌عنوان ذخیره برای حضور در مرحله نهایی معرفی می‌شوند، افراد ذخیره به ترتیب رتبه در صورتی در مسابقات نهایی شرکت می‌کنند که منتخبان اول غایب بوده و شرکت نکنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی از سوی مرکز ملی فرش ایران به آنان اعطاء خواهد شد و هم‌چنین به کلیه منتخبان استانی که در مرحله نهایی المپیاد شرکت می‌کنند لوح یادبودی اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول