اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

واگذاری 400 هکتار زمین برای معیشت جنگل‌نشینان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 400 هکتار زمین برای معیشت جنگل‌نشینان در پایین‌دست استان واگذار شده است.

واگذاری 400 هکتار زمین برای معیشت جنگل‌نشینان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید سلامتی صبح امروز در جمع مدیران منابع طبیعی استان اظهار داشت: از سطح 451 هزار و 705 هکتار جنگل استان، 245 هزار هکتار در طرح جنگل‎کاری پوشش داده شد و 191 هزار هکتار نیز به صورت طرح بهره‎برداری جنگل در قالب 32 طرح جنگلداری و طبق ماده قانون حفاظت و بهره‎برداری و اصولی جنگل واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک‌هزار هکتار از عرصه‎های جنگلی تحت مدیریت طرح‎های جنگلداری احیا و غنی‌سازی می‎شود خاطر نشان کرد: در سال 1390 اعتباری معادل 5 میلیارد ریال برای مطالعه و تجدید نظر طرح‎های جنگل‎داری به مساحت 30 هزار هکتار توسط بخش دولتی و خصوصی عملیات پرورشی در جنگل‎های پهن برگ و سوزنی برگ در سطح 4 هزار هکتار اختصاص یافته است.

سلامتی در مورد طرح ساماندهی جنگل‎ها نیز اذعان داشت: این طرح از سال 1371 در استان آغاز شده و از تعداد 588 هزار و 552 دام موجود در جنگل‎های استان تاکنون 310 هزار واحد دامی خارج شده و بالغ بر 270 هزار هکتار جنگل از حضور دام‎ها پاکسازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطر نشان کرد: تعداد 100 واحد مسکونی در مناطق ینقاق، نوده‌خاندوز، رامیان و ... برای اسکان روستائیان جنگل‌نشین ساخته شده است.

وی افزود: همچنین 400 هکتار زمین برای معیشت جنگل‎نشینان در پایین‌دست به آنها واگذار شده است.  

سلامتی تصریح کرد: 3 هزار و 914 هکتار از زمین‎های داخل جنگل خریداری و یا معاوضه شده و جنگل‎کاری در این مناطق صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: در سال 1390 اعتبار معادل 28 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‎های خرید مستثنیات به مساحت 203 هکتار، خروج دام 9 هزار واحد دامی و ساماندهی 70 خانوار اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول