اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

فاطمه زهرا(س) الگویی ارزنده در همه مراحل زندگی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: فاطمه زهرا(س) الگویی ارزنده و راهگشا در همه مراحل زندگی است.

فاطمه زهرا(س) الگویی ارزنده در همه مراحل زندگی است

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در برخی از احادیث قدسی خلقت عالم، آفرینش نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) متوقف بر خلقت فاطمه(س) است و این حاکی از اوج شخصیت این بانوی بزرگوار است.

حسینی مقدم بیان کرد: اگر فاطمه زهرا در عالم وجود نداشت، مجالی برای هدایت بشریت در این عالم پیدا نمی‌شد، چرا که ظرف هدایت بشر عبارت از نبوت و امامت است.

وی تصریح کرد: هرگونه برخورد، تکریم و هدایت پذیری بعد از پیغمبر نسبت به فاطمه زهرا عین برخورد، تکریم و هدایت پذیری از خود پیغمبر محسوب می‌شود.

حسینی مقدم با اشاره به فرمایشات رسول گرامی اسلام در مورد حضرت فاطمه زهرا، خاطر نشان کرد: همه این احادیث که شیعه و سنی از نبی اکرم نقل کرده‌اند، بیانگر این است که فاطمه زهرا دوام رسالت و کوثر نبوت محسوب می‌شود؛ از طرفی مادر امامت نیز فاطمه زهرا است.

وی افزود: وجود با برکت آن حضرت زمینه فرج آل محمد است. به همین خاطر است که امام عسگری فرمود: ما اهل بیت، حجت خدا بر شما مردم هستیم ولی فاطمه زهرا حجت خدا بر ما اهل بیت است.

حسینی مقدم گفت: اگر مسلمانان قدر فاطمه زهرا را حفظ می‌کردند، نبوت و امامت مسیر صحیح خود را طی می‌کرد و امروز جهان گلستان بود و مشکلات مسلمانان ریشه کن می‌شد.

وی اظهار کرد: رمز پیروزی مسلمانان در کشورهای اسلامی در مقابله با همه توطئه‌های استکبار جهانی بهره‌مندی صحیح از میراث آل محمد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا در همه ابعاد در اوج است، لذا وجود ایشان برای هر انسانی می‌تواند الگویی ارزنده و راهگشا در همه بن بست‌ها و مشکلات زندگی باشد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول