اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات استان سمنان خبر داد

مبارزه با علف‏های هرز در 4 هزار هکتار از مزارع سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با علف‏های هرز در سطح 4 هزار هکتار از مزارع غلات این استان خبر داد.

مبارزه با علف‏های هرز در 4 هزار هکتار از مزارع سمنان

حمید نادریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این‌باره اظهار داشت: از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، مبارزه با علف‏های هرز در مزارع غلات استان سمنان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پیش‏بینی می‏شود این اقدام تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه یابد و تاکنون در سطح 3 هزار هکتار از مزارع غلات در شهرستان گرمسار و یک هزار هکتار در سمنان مبارزه با علف‏های هرز صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در این مدت، با انواع علف‏های دم روباهی، خارشتر، یولاف، پنیرک، سلمه تره، چاودار، تلخه و ... به شیوه‏های غیرشیمیایی و شیمیایی به صورت زمینی مبارزه شده است.

نادریان گفت: بازدید مستمر از مزارع، شناسایی علف‏های هرز غالب و پرخطر منطقه، ارائه روش‏های کنترل آنها، راهنمایی و آموزش بهره‏برداران، توصیه به استفاده از سموم مناسب، ارائه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‏های هرز به علف‏کش‏ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‏آوری بذور علف‏های هرز مشکوک به مقاومت از مهم‏ترین وظایف کارشناسان، کمک کارشناسان و ناظران 98 شبکه مراقبت دولتی و خصوصی (کلینیک‏ها و ناظران مزارع) در همین خصوص است.

وی با اشاره به نقش کشاورزان در مبارزه با علف‏های هرز افزود: کشاورزان با شناسایی علف‏های هرز مزارع، کسب راهنمایی‏های لازم از کارشناسان، شرکت در کلاس‏های آموزشی، توجه به توصیه‏های فنی و شرایط آب و هوایی، استفاده از بذور مناسب و بوجاری شده غلات و مدیریت علف‏های هرز به ویژه قبل از کشت، در امر مبارزه مشارکت فعال دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: پیش‏بینی می‏شود تا پایان زمان مبارزه در سطح 20 هزار هکتار از مزارع گندم و 5 هزار هکتار از مزارع جوی استان سمنان با علف‏های هرز مبارزه شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول