اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار گچساران

زنگ سلامت در مدارس گچساران نواخته شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت آغاز هفته سلامت و با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان محلی، زنگ سلامت در مدارس گچساران نواخته شد.

زنگ سلامت در مدارس گچساران نواخته شد

فرماندار گچساران صبح امروز در حاشیه آئین نواخته‌شدن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه شبانه‌روزی نرجس گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: سلامت جسم و روان در تضمین سلامت جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

سید اکبر علیزاده بیان داشت: با توجه به اهمیت بحث بهداشت و سلامت در جامعه، مسئولان باید برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه سلامت در ساده‌ترین تعریف شامل رفاه جسم و روان است، افزود: داشتن سلامت به معنای دور بودن جسم و روح از انواع اختلالات و بیماری‌ها، مستلزم وجود شرایط لازم و متغیرهای متنوع فرهنگی و اجتماعی است.

* مدارس، بهترین مروجان سلامت هستند

فرماندار گچساران و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ابراز داشت: تغذیه سالم، ورزش و رعایت کردن بهداشت فردی و محیطی از جمله ویژگی‌های دستیابی به سلامت و حفظ آن است.

علیزاده با تأکید بر رعایت موارد لازم بهداشتی و فاکتورهای سلامت توسط قشر جوان و نوجوان، بر توجه هرچه بیشتر جوانان به مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی راه تکامل را آموختن دانش و راه آموختن دانش را، امر سلامت دانست و سلامت و بهـداشت که در دیـن اسلام تأکید بسیار بر آن شده است را امری ضروری و لازم در جامعه و منزل عنوان کرد.

علیزاده مدارس را بهترین مروجان سلامت دانست و یادآور شد: مدرسه نخستین مکانی است که همه اعضای یک جامعه پس از خانواده، وارد آن می‌شوند و با افرادی غیر از اعضای خانواده خود ارتباط برقرار می‌کنند.

مقام عالی اجرایی گچساران با اشاره به اینکه موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت، سالمندی و سلامت و طول عمر بیشتر است، بیان داشت: سلامت سالمندی و حفظ کرامت و ارزش سالمندان یکی از وظایف اصلی مسلمانان است.

علیزاده ادامه داد: در آموزه‌های دینی و اجتماعی دین مبین اسلام بر تکریم سالمندان و توجه به آنان تأکید‌ها و سفارش‌های فراوانی شده است.

* افزایش جمعیت سالمندی در جامعه

فرماندار گچساران با اشاره به روند افزایش جمعیت سالمندان کشور خاطرنشان کرد: افزایش امید به زندگی به دلیل بهبود و دسترسی بیشتر به تسهیلات بهداشتی و درمانی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت سالمندی است.

علیزاده ابراز داشت: لازم است برنامه‌ریزی لازم در راستای بزرگداشت هر چه باشکوه‌تر هفته سلامت و روز جهانی بهداشت در گچساران انجام گیرد.

علیزاده افزود: باید برنامه‌ریزی شود تا ضمن حساس‌سازی جامعه نسبت به اهمیت تکریم سالمندان، زمینه‌های مناسب برای ارائه خدمات مناسب سلامت و ارتقای سلامت سالمندان فراهم شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول