اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

افزایش 54 درصدی ورود مسافران نوروزی به نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از افزایش 54 درصدی ورود مسافران به این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 54 درصدی ورود مسافران نوروزی به نهبندان

حسین شرافتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: نهبندان به دلیل واقع شدن در چهار راه مواصلاتی و مسیر ارتباطی خراسان‌جنوبی به سیستان و بلوچستان و کرمان دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: این شهرستان با توجه به موقعیت خویش هر ساله در ایام تعطیلات به ویژه تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران کثیری است و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده استقبال و پذیرایی خوبی از مسافران نوروزی در نهبندان شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه میزان ورودی مسافران به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است، افزود: امسال از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی بیش از 224 هزار نفر وارد این شهرستان شدند که از این تعداد حدود 37 هزار نفر در نهبندان اقامت داشتند.

شرافتی با اشاره به اینکه میزان اقامت مسافران نوروزی در نهبندان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 76 درصد افزایش برخوردار بوده است، اظهار داشت: مسافران نوروزی به ترتیب در کمپ‌های موقت شامل پارک‌ها و حاشیه بولوارها با نصب چادر و در کمپ‌های ثابت نظیر 34 کلاس درس، تمامی مهمانسراهای ادارات و واحدهای اقامتی دیگر در این شهرستان اقامت و اسکان داشته‌‌اند.

وی از اسکان تعداد یک‌‌هزار و 105 نفر در کلاس‌های درس این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این میزان اسکان مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 43.16 درصد افزایش برخوردار بوده است.

فرماندار نهبندان اذعان داشت: بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان در ایام سفرهای نوروزی امسال با 9 هزار نفر بازدیدکننده، رشد 88 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

شرافتی با بیان اینکه امسال بقاع متبرکه شهرستان میزبان و پذیرای 50 هزار نفر زائر و مسافر نوروزی بودند، تصریح کرد: این آمار بیانگر رشد 35 درصد بازدید هموطنان و مردم از بقاع متبرکه شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول