اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشگین‌شهر سرزمین میوه‌های بهشتی

مشگین‌شهر سومین شهر مقصد مسافران نوروزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهرستان مشگین‌شهر با داشتن مزارع و باغات دلگشای سیب و تاکستان‌های انگور نوروز امسال میهمانان فراوانی را در آغوش خود جای داد.

مشگین‌شهر سومین شهر مقصد مسافران نوروزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر شامگاه امروز در جلسه بررسی مسایل و راهکارهای گسترش گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: نوروز امسال مسافران و گردشگران کشوری عمده مقصد سفرهای خود را به دلیل آب و هوای مطلوب و مطبوع مشگین‌شهر را انتخاب کرده بودند که این امر مسئولیت ما را در راستای گسترش فعالیت‌های گردشگری در شهرستان افزون‌تر می‌کند.

فتح‌آقا محمداوغلی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز شهرستان مشگین‌شهر پذیرای بیش از 355 هزار مسافر نوروزی بود، بیان کرد: در سال‌های آتی باید طوری عمل کنیم که علاوه بر افزایش میزان ورود مسافر به این شهرستان زمینه ماندگاری طولانی مدت آنان را در مشگین‌شهر بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت گردشگری شهرستان مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: بقعه‌ها و بناهای تاریخی در این شهرستان به ویژه بقعه شیخ‌حیدر استعداد جلب و جذب مسافران و گردشگران فراوان کشوری و حتی جهانی را دارد که همه ما باید به طور مسئولانه و با دقت نظر وارد کار شویم.

فرماندار مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال تعداد مسافران نوروزی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است که این میزان را باید در تابستان و آغاز مسافرت‌های نیمه اول سال بیش از پیش رشد دهیم.

محمداوغلی یادآور شد: شهرستان مشگین‌شهر پس از شهرستان‌های سرعین و اردبیل در جایگاه سوم استانی از حیث پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است که این به دلیل وجود مناطق و استعدادهای گردشگری در این شهرستان تاریخی و گردشگری است.

وی افزود: با وجود نامساعد بودن شرایط جوی در اوایل سال نو آب‌های گرم معدنی مشگین‌شهر بیشترین تعداد مسافران را به خود اختصاص داده بود که با همکاری ستاد تسهیلات دائمی سفرهای شهرستان موفق شدیم از این مسافران به نحو شایسته پذیرایی کنیم.

فرماندار مشگین‌شهر اضافه کرد: اماکن تاریخی شهرستان از جمله مجموعه شیخ حیدر، محوطه باستانی شهر یری، قلعه‌های قهقهه و کهنه و همچنین امامزاده‌های شهرستان نیز از دیگر مناطق هدف گردشگران و مسافران نوروزی بوده‌اند.

محمداوغلی بیان کرد: سال آینده با بهره‌برداری از پل معلق و مجتمع گردشگری خیاو تا گیردولی، مجتمع آبدرمانی وله‌زیر، فاز اول طرح ساماندهی شیخ حیدر و هتل آران تحول اساسی در صنعت گردشگری این شهرستان روی خواهد داد.

وی همچنین به اسکان نوروزی فرهنگیان در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: مسافران و گردشگران نوروزی فرهنگی نیز با ورود به این شهرستان در مدارس مهیا شده سکونت یافته و طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش با یک وعده غذای گرم از آنان پذیرایی شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول