اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

رشد 11 درصدی تردد مسافران خارجی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از رشد 11 درصدی مسافران خارجی در استان اردبیل خبر داد.

رشد 11 درصدی تردد مسافران خارجی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در آغازین روزهای امسال بیش از 44 هزار مسافر بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد کردند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تردد تنها 4 هزار و 515 مسافر ورودی ایرانی بوده و به همین تعداد نیز مسافر خروجی ایرانی داشتیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: در نقطه مقابل از ابتدای امسال تاکنون 18 هزار و 930 مسافر ورودی خارجی وارد پایانه مرزی بیله‌سوار شده و 16 هزار و 500 مسافر خروجی خارجی را نیز در پایانه مرزی بیله‌سوار شاهد بودیم.

علی‌اکبری افزود: امسال کاهش محسوسی را در تردد مسافران ایرانی به خارج از مرزها شاهد بودیم که دلایل آن متفاوت بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در مورد تردد خودروها نیز بیان کرد: در این مدت بیش از 322 دستگاه اتوبوس از مرز زمینی بیله‌سوار تردد کرده و اقدام به جابجایی مسافر کرده‌اند.

علی‌اکبری افزایش مسافرت‌های زمینی با اتوبوس‌ را یادآور شد و گفت: در این زمینه یک رشد 30 درصدی را شاهد هستیم به طوریکه سال گذشته 250 دستگاه اتوبوس از طریق مرز بیله‌سوار تردد کرده بود.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد اتوبوس تردد شده 120 دستگاه ورودی ایرانی و 55 دستگاه ورودی خارجی بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: 97 دستگاه خروجی ایرانی و 51 دستگاه خروجی خارجی را نیز در این میان شاهد بودیم.

علی‌اکبری با اشاره به سفر روز گذشته وزیر راه و شهر‌سازی و معاون حمل و نقل و راهداری به استان افزود: در این سفر معاون وزیر بر تکمیل پایانه مرزی بیله‌سوار تاکید کرده و خواستار تامین اعتبار مناسب برای تکمیل این پروژه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این بازدید‌ها افندی‌زاده از فعالیت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نظارت‌ها، کنترل‌ها و فعالیت‌های انجام شده در تعطیلات نوروزی قدردانی کرده و تاکید بیشتر بر تجهیز محورهای مواصلاتی به دوربین‌های نظارتی و پایین آوردن میانگین سن خودروهای مینی‌بوس داشتند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول