اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار و اطلاعات ستاد تسهیلات خراسان‌رضوی خبر داد

رشد 50 درصدی میزان ورود مسافران نوروزی به خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون آمار و اطلاعات ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی از ثبت ورود 10 میلیون و 67 هزار و 566 نفر مسافر به استان خبر داد.

رشد 50 درصدی میزان ورود مسافران نوروزی به خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، هادی ذاکری این آمار را مربوط به 25 اسفند تا 13 فروردین‌ماه اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل کاهش نرخ ورود مسافران در روزهای 14 و 15 فروردین‌ماه، احتساب این تعداد، تأثیر چندانی در رقم یاد شده نخواهد داشت.

وی با اشاره به ورود 5 میلیون و 761 هزار نفر مسافر به مشهد مقدس از 25 اسفند تا 13 فروردین‌ماه، افزود: این تعداد بیش از 57 درصد از کل ورودی مسافران به استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: هرچند میزان ورود مسافر به استان در روزهای 25 تا 27 اسفندماه 90 کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است، اما این میزان در روزهای 28 اسفند تا 13 فروردین، به تفکیک روزها بین 24 تا 95 درصد رشد نشان می‌دهد، به طوری که می‌توان گفت میانگین ورود مسافر به استان در نوروز 91 نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

ذاکری در ارتباط با درصدسنجی میزان استفاده از وسایل‌نقلیه از سوی مسافران نوروزی گفت: 78 درصد از مسافران از خودروهای شخصی، 15 درصد از اتوبوس، پنج درصد از قطار و تنها دو درصد از آنان از سیستم حمل و نقل هوایی بهره جسته‌اند.

وی میزان کلی اسکان در واحدهای رسمی اقامتی مانند هتل‌ها و نیز واحدهای غیر رسمی هم‌چون مدارس و حسینیه‌ها را 4 میلیون و 500 هزار و 825 نفر اعلام کرد و گفت: 77 درصد ظرفیت واحدهای رسمی اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و منازل شخصی در ایام نوروز اشغال شده بود.

معاون آمار و اطلاعات ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی با اشاره به هزار و 832 مورد بازدید از واحدهای رسمی و غیر رسمی اقامت و نیز دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی گفت: طبق آمارهای موجود، 300 مورد از واحدهای یاد شده با اخطار و تذکر، 255 مورد با اخطار پلمپ و 20 مورد از تشویق برخوردار شدند.

ذاکری در ادامه رشد 235 درصدی بازدید مسافران از بناها و جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و افزود: این تعداد از حدود 700 هزار مورد در سال 90 به بیش از یک میلیون و 649 هزار نفر در سال 91 افزایش یافته است.

به گفته وی فردوسی و هارونیه، آرامگاه عطار و خیام و عمارت خورشید به ترتیب با 98 هزار، 75 هزار و 8 هزار نفر، در فهرست پربازدیدترین اماکن تاریخی استان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول