اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

75 درصد از منازل روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: بیش از 75 درصد از منازل نیازمند مقاوم‌سازی روستایی نهاوند تخریب و مقاوم‌سازی شده‌اند.

75 درصد از منازل روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نشست بررسی مشکلات روستای باباقاسم نهاوند اظهار کرد: مهمترین اولویت دولت ایجاد اشتغال و تأمین مسکن برای جوانان به ویژه ساکنان روستاهاست زیرا روستاییان که عمدتاً دارای شغل شریف و مقدس کشاورزی و دامدارانی‌اند بخشی از تولید محصولات مختلف و اساسی کشور را بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: کسی نمی‌تواند نقش روستاییان به ویژه کشاورزان و دامداران را در تأمین امنیت اقتصادی و غذایی نادیده بگیرد بنابراین اگر می‌خواهیم که روستاییان با امید و نشاط و هدف مشخصی در روستاها بمانند ناگزیر به ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای رفاه زندگی آنها هستیم که این مهم با توجه به اشتغال پایدار ممکن خواهد شد.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: توجه به خوشه‌های صنعتی کوچک در سطح روستاها از ضروریات است که مهمترین هدف این خوشه‌ها در هر روستا با توجه به وجود توانمندی‌ جوانان نسبت به تعریف خوشه صنعتی در همان زمینه اقدام می‌شود.

وی از وجود بیش از 23 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در نهاوند در 179 روستای دارای سکنه خبر داد و افزود: از این تعداد حدود 18 هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی بوده‌اند تا جایی که تاکنون بیش از 12 هزار واحد مقاوم‌سازی شده و بیش از 3 هزار واحد دیگر نیز در حال مقاوم‌سازی‌اند که تا پایان امسال 2 هزار واحد از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی‌کوشا خواستار همکاری مردم به ویژه خانواده‌هایی که در مسیر عبور خطوط شبکه‌گذاری برای گاز، آب و یا خطوط مخابرات هستند، شد و ابراز داشت: فرهنگسازی برای این همکاری نیازمند تلاش خیران، افراد نیکوکار و نوع‌دوست است.

وی روستای باباقاسم را به واسطه تقدیم 13 شهید گرانقدر به انقلاب و همچنین وجود مراکز گردشگری و فرهنگی از روستاهای با قدمت بالا در نهاوند ذکر کرد و افزود: معرفی این گونه روستاها نقش مهمی در شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های روستایی دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول