اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

12 هزار واحد روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند از مقاوم‌سازی 11 هزار و 900 واحد روستایی نهاوند در سال جاری خبر داد.

12 هزار واحد روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد‌از ظهر امروز در دومین همایش مسکن استان همدان، با بیان اینکه مسکن مهر سپاه و 96 واحدی فرهنگیان نهاوند، عناوینی بود که واقعیتی بر روی زمین نداشت، اظهار داشت: تعهد قطعی ما در این شهرستان 3 هزار و 495 واحد مسکونی بود که به رغم اینکه نهاوند در این زمینه جزو آخرین‌ شهرستان‌های استان بود، توانست 3 هزار و 497 واحد را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مسکن مهر روستایی جایگاه نهاوند در استان و کشور، ویژه است، گفت: 11 هزار و 900 واحد را در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی کرده‌ایم و 13 هزار و 680 واحد نیز عقد قرارداد شده است.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر 21 درصد از سهم استان متعلق به شهرستان نهاوند بود که بر این اساس تعداد یک هزار و 194 واحد اجرایی شد که نسبت به تعهدات، عملکردی 130 درصدی داشتیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مسکن شهری در نهاوند نیز مجموعاً 3 هزار و 497 واحد انجام شد که آمار قابل توجهی است، ابراز داشت: رسانه‌های جمعی آن طور که باید به انعکاس این آمارها نپرداخته‌اند که با این وصف باید در کنار نقدهایی که ارائه می‌کنند، نقاط قوت را نیز بیان کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه سهمیه استان در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال جاری، بالغ بر 5 هزار و 607 فقره بوده، اظهار کرد: این آمار به 6 هزار و 260 فقره افزایش پیدا کرده است.

حسن ظفری افزود: هدفگذاری ابتدای سال جاری در بحث مسکن 2 هزار فقره بود که به 2 هزار و 805 واحد ارتقا یافته و از رشد 148 درصدی برخوردار شده است.

وی استان همدان با بیان اینکه در بحث مسکن روستایی در استان انقلاب ارزشمندی در زمینه صنعتی‌سازی رخ داده، تصریح کرد: در این زمینه تحولی در نظام فنی و اجرایی و ساخت و ساز شکل گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در بحث ساخت مسکن روستایی پیشگام بوده، ابراز داشت: 630 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مسکن روستایی بود که بر این اساس 68 هزار و 500 واحد موفق به عقد قرارداد شد و 57 هزار واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در سال 88 تعهد استان در زمینه مسکن روستایی 7 هزار واحد بوده، یادآور شد: در سال 90 این تعداد به 11 هزار واحد ارتقا یافت که این رشد نشان دهنده حرکت سریع و رو به جلوی استان است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول