اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن بویراحمد خبر داد

افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی به 125میلیون ریال

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد از افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 50 میلیون تومان به 125 میلیون تومان در سال آینده خبر داد.

افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی به 125میلیون ریال

اسماعیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: بخش زیادی از ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ بافت عشایری و روستایی از کاه و گل، گچ و سنگ ساخته شده که این موضوع لزوم مقاوم‌سازی در این روستاها را دوچندان می‌کند.

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد افزود: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با جدیت اجرا شده که موجب ارتقاء‌ رتبه ملی ساختمان و رعایت اصول آن در این استان شده است.

مرادی با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن از 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش پیدا کرده، افزود: از سال آینده برای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن 125 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: وقوع زلزله های متوالی و قرار گرفتن بخش‌هایی از ایران روی گسل‌های زلزله موجب شده که مردم شهرها و روستاها درصدد مقاوم‌سازی و یا بهسازی منازل خود برآیند و مسئولان اجرایی نیز مصمم هستند با برنامه‌ریزی اصولی منازل مسکونی به‌ویژه در مناطق روستایی را در مقابل زلزله مقاوم‌سازی کنند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از محصولات مصالح ساختمانی باکیفیت، ارائه آموزش‌های ساختمان‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای آگاهی از عواقب حوادث غیرمترقبه را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در سرعت بخشیدن به طرح مقام‌سازی و بازسازی واحدهای روستایی قدیمی کمک کند.

وی ضمانت تسهیلات بانکی این طرح و تفسیرهای بانک‌ از قوانین طرح را از مهم‌ترین عوامل کندی آن خواند و تصریح کرد: در حالی که در این طرح ضمانت زنجیره‌ای و سفته پیش‌بینی شده است برخی بانک‌ها اصرار دارند که ضمانت‌ها باید استخدام رسمی باشد که این موضوع مشکلات زیادی را برای متقاضیان این طرح ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول