اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن اهواز و باوی:

مقاوم‌سازی 5900 واحد مسکن روستایی در اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان اهواز و باوی گفت: 5 هزار و 942 واحد مسکونی روستایی در شهرستان اهواز در حال مقاوم‌سازی است.

مقاوم‌سازی 5900 واحد مسکن روستایی در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حیدر سیدی ظهر امروز در همایش طرح ویژه مسکن روستایی با اشاره به وجود 420 روستا در شهرستان اهواز اظهار کرد: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور و هم‌زمان در استان، 7 هزار و 886 واحد روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.
وی افزود: 5 هزار و 942 واحد مسکونی نیز در حال حاضر در حال اجرای مقاوم‌سازی هستند.
سیدی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار واحد مسکونی را روستاییان بدون استفاده از تسهیلات دولتی مقاوم‌سازی کرده‌اند، عنوان کرد: با این وجود هنوز 45 هزار واحد مسکونی روستایی در اهواز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
وی مشارکت مردم در ساخت منازل روستایی و مقاوم‌سازی آنها ضروری دانست و گفت:‌ بنیاد مسکن به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست.
این مقام مسئول بر اجرای اصول فنی ساختمان‌سازی در مسکن روستایی برای جلوگیری از وقوع حوادث و خسارات در روستاها تاکید کرد و از دهیاران و شوراهای روستاها خواست که بر رعایت اصول فنی نظارت کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان اهواز با صدور 29 هزار جلد سند مسکن روستایی مقام نخست کشوری را دارد، اظهار کرد: این شهرستان در اجرای طرح هادی نسبت به سایر شهرستان‌ها عقب‌ماندگی دارد که دو برابر شدن اعتبار این بخش در مقایسه با سال گذشته، به مبلغ 12 میلیارد تومان برای کاهش این عقب‌ماندگی تلاش می‌شود.
در همایش طرح ویژه مسکن روستایی از 25 دهیار نمونه که بیشترین جذب سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی را داشتند،‌ تقدیر شد.
طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور، از سال 84 با هدف احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تلاش در حفظ هویت بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، گذر از نگرش «تامین سرپناه روستایی» به «تامین مسکن روستایی»، تامین بهداشت محیط روستایی با تولید مسکن روستایی، تغییر فضای روستایی از محیط غیربهداشتی، ‌آسیب‌پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و زیبا به منظور جلوگیری از مهاجرت و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول