اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

ما نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به این موضوع که اساس آمریکا بر دروغ و تبذیر بنا شده است گفت: ما با کشوری که اساس آن بر درندگی است نمی‌توانیم کنار بیاییم.

ما نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به ابدی بودن انسان اظهار داشت: انسان ازلی نیست بلکه ابدی است و این دنیا فرصت ابدی شدن را برای ما انسان‌ها فراهم کرده است.

*نظام خلقت برگرفته از فضل الهی است

وی ادامه داد: اگر ما خواهان ابدی شدن هستیم باید وقت و زمانی که در اختیار داریم را مدیریت کرده، قدر لحظات به دست آمده را بدانیم و از فرصت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی انسان‌ها که آن‌ها را از سایر موجودات متمایز کرده، قدرت فکر و اندیشه آن‌ها است.

رضایی بیرجندی ادامه داد: چون انسان متفکر و مختار است می‌تواند با استفاده از قدرت فکر و اندیشه خویش به کمال برسد.فکری مناسب است که راه را به انسان بنمایاند و راهی موثر واقع می‌شود که انسان را به عزت، قدرت و توانمندی برساند.

خطیب جمعه بیرجند نظام خلقت را برگرفته از فضل و رحمت الهی دانست و افزود: خداوند برای اداره جامعه، عدالت را به عنوان قانون قرار داد، که در صورت رعایت شدن آن، دیگر کسی در جامعه به کسی دیگر بدهکار نخواهد بود.

رضایی با اشاره به آیات الهی ابراز داشت: اما در جامعه اسلامی علاوه بر حکم‌فرمایی عدالت باید ایثار نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اصول انجام معامله در دین مبین اسلام اذعان داشت: همانطور که در معاملات اقتصادی نباید کم گذاشته و به طرف مقابل ضرر بزنیم بلکه باید مقداری بیشتر از حقش را نیز به او بدهیم، باید در تمامی لحظات زندگی خویش نیز این موضوع را رعایت کرده، هیچ وقت کم نگذاریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: صلاح هر کدام از ما در هر موقعیتی که قرار داریم دراین است که کم نگذاشته و همیشه کار خود را کم و کار دیگران را زیاد ببینیم.

رضایی بیرجندی اضافه کرد: باید مدیران و صاحبان کار برای کار و خدمت افراد زیر دست خویش ارزش قائل شده و از تحقیر آن‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به این موضوع که انسان‌ها نیاز به دیده شدن دارند ابراز داشت: نشان داده شدن و بروز کردن جزء فطرت انسان‌ها است، که مدیران نیز باید به این موضوع بها داده و از تحقیر کارمندانشان به جای تشویق آن‌ها خودداری کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به روز 18 فروردین که به نام روز جهانی بهداشت و سلامتی نامگذاری شده است، گفت: سلامتی ابعاد گوناگونی را شامل می‌شود که اسلام بر روی سلامتی و بهداشت روح و روان که سلامتی ظاهری نیز از آن نشأت می‌گیرد تاکید خاصی دارد.

رضایی بیرجندی با اشاره به پاکیزه بودن خیابان‌های شهر بیرجند آن را دلیلی بر فرهنگی بودن مردم آن دانست و افزود: مردم این موضوع را رعایت می‌کنند اما امیدواریم که توجه بیشتری را به موارد بهداشتی مبذول دارند.

*اگر آمریکا خود را اصلاح کند حاضر به گفتگو هستیم

وی با اشاره به روز بیستم فروردین که سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا است ابراز داشت: طبق گفته امام راحل رابطه ما و آمریکا شبیه رابطه گرگ و میش است.

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان بیرجند ادامه داد: این بدان معناست که ما با نظامی که اساس آن با تبذیر و دروغ است نمی‌توانیم کنار بیاییم.

رضایی بیرجندی اضافه کرد: ما اهل گفتگو هستیم اما زمانی که شرایط آن به وجود آمده و آمریکا از راهی که طی می‌کند تغییر مسیر داده و خود را اصلاح کند، پای میز مذاکره خواهیم نشست.

وی با اشاره به در پیش بودن روز ملی فناوری هسته‌ای، آن را نمونه‌ای از قدرت روزافزون ایران اسلامی دانست و افزود: طبق دستورات قرآن کریم ما باید خود را تقویت کرده تا توانایی ایستادگی در مقابل دشمنان را داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت شهید آوینی، زبان هنر را زبان جهانی دانست و افزود: با استفاده از هنر می‌توانیم مفاهیمی را که نمی‌توان از طریق گفتگو بیان کرد را به دنیا صادر کنیم.

رضایی بیرجندی اهتمام به هنر را از دستورات اسلامی و مطابق با فطرت انسان‌ها دانست و افزود: باید با استفاده از هنر به تقابل نظام سلطه برویم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول