اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه کرج:

رابطه با آمریکا برای ما منفعتی ندارد

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه شهرستان کرج تأکید کرد: طی 6 دهه اخیر رابطه ایران و آمریکا هیچ‌گاه برای ملت ما منفعتی به همراه نداشته است و قطع این ارتباط پس از انقلاب کاری درست و انقلابی است.

رابطه با آمریکا برای ما منفعتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری در مصلی کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: موضوعی که پس از انقلاب همواره مورد بحث و تبادل نظر در میان مردم و مسئولان بوده است بحث رابطه با آمریکا است.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی و چارچوب کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه روابط بین‌الملل پرهیز از تنش، داشتن رابطه گسترده با جهانیان براساس منافع ملی و بالاخره ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم استان‌های تهران و البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت و حاکمیت ایران تنها رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته و با دیگر کشورها براساس منافع ملی آماده رابطه است، اما اگر قرار باشد این رابطه منافع مردم و کشور ما را دچار خدشه کند هرگز به آن تن نمی‌دهیم.

کازرونی تأکید کرد: مصداق اصلی این موضوع رابطه با آمریکا است، همان گونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند آنها دستان چدنی خود را در زیر دستکش مخملی مخفی کرده و به دنبال آسیب‌ رساندن به منافع ملی ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به قطع رابطه ایران و آمریکا پس از انقلاب گفت: این اقدام کار درستی بود چرا که آمریکایی‌ها می‌خواستند هم‌چون زمان رژیم طاغوت از ایران به عنوان مستعمره خود استفاده کنند که این امر با روحیه انقلابی و ولایت‌مداری ملت و مسئولان ایران منافات دارد.

خطیب جمعه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که درباره رابطه با آمریکا مطرح می‌شود با واقعیات هم‌خوانی ندارد و سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه همانی است که رهبری معظم انقلاب فرمودند.

کازرونی تأکید کرد: این سیاست بدین منوال است که تا زمانی که آمریکا و یا هر کشور دیگری روابط خود را با ایران براساس احترام و رعایت منافع دو طرف تنظیم نکنند ما به این رابطه احتیاجی نداشته و تن نخواهیم داد.

* حمایت از تولید ملی شعار نیست

کازرونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال 91‌ از سوی مقام معظم رهبری گفت: معظم‌له با درک صحیح شرایط داخلی و خارجی امسال را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین فرمودند.

کازرونی گفت: این بحث نباید به صورت شعاری پیگیری شود و همه پتانسیل و توانایی اقتصادی کشور باید برای تحقق آن بسیج شود.

کازرونی در پایان تأکید کرد: برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی باید دست از رفتارهای شعاری برداشته و با کار و جهاد بزرگ تولید ملی را به شکوفایی برسانیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول