اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قطع رابطه با آمریکا سرآغاز خودکفایی ملت ایران شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قطع رابطه با آمریکا سرآغاز استقلال و خودکفایی ملت ایران شد به گونه‌ای که اگر ما همچنان با آمریکا رابطه داشتیم شاهد توفیقات و پیروزی‌های کنونی کشور نبودیم.

قطع رابطه با آمریکا سرآغاز خودکفایی ملت ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم چراغ ایمان در دل‌هایمان روشن باشد و با یاد و ذکر خداوند متعال خود را از ارتکاب به گناهان دور بداریم.

وی افزود: تلاش کنیم تا از یاد خدا غافل نشویم چرا که غفلت از یاد خدا موجب غفلت از وظیفه شده و این امر باعث هلاکت انسان می‌شود.

نکونام در ادامه با اشاره به آیات 9 و 10 سوره مبارکه حجرات، گفت: در این دو آیه شریفه خداوند جامعه ایمانی را به صلح و اصلاح در میان خود سفارش کرده و تاکید می‌کند که جامعه ایمانی باید در فضای آرام و توام با مهر و محبت قرار داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: خداوند متعال در این دو آیه تاکید می‌کند که مومنان با افرادی که قصد برهم زدن امنیت جامعه را دارند مقابله کنند تا جایی که آن‌ها به حکم پروردگار تسلیم و سلامت جامعه را مدنظر خود قرار دهند.

نکونام برقراری صلح عادلانه را از نکات مهم این دو آیه برشمرد و ادامه داد: اصلاح میان افراد باید تا جایی ادامه داشته باشد که عدالت برقرار شود و این هم وظیفه حکومت است و هم تکلیفی برای تمام مومنان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام همه مومنان با یکدیگر برادر و برابر هستند، تصریح کرد: از دیگر نکات مهم آیات 9 و 10 سوره مبارکه حجرات قانون برابری و برادری ایمانی است که این قانونی است از جانب خداوند که بر اساس آن تمام مومنان را به یکدیگر پیوند می‌زند.

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌ها به 18 فروردین روز جهانی بهداشت اشاره کرد و بیان داشت: به همین مناسبت از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه بهداشت و سلامت و از تلاش‌های دست‌اندرکاران این عرصه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری توسعه سلامتی و بهداشت را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و گفت: پیشگیری از بروز بیماری‌ها، رعایت مسائل اخلاقی، رعایت بهداشت فردی و جمعی و مراقبت در امور و کارها از مهم‌ترین اموری است که افراد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکونام در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، افزود: این روزها سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و متفکر بسیجی و هنرمند هنرآموز سید مرتضی آوینی است که یاد و خاطره این بزرگان گرامی باد.

وی به حوادث و رخدادهای 20 فروردین اشاره کرد و یادآور شد: این روز با عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامیده شده که دارای اهمیت والایی است چراکه ما نه به دنبال سلاح هسته‌ای بلکه به دنبال فناوری هسته‌ای برای رفع نیازهای داخلی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر هستیم.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: در این روز همچنین شاهد قطع رابطه ایران و آمریکا بودیم که امام خمینی(ره) این روز را روز جشن نامیده‌اند.

نکونام اضافه کرد: قطع رابطه ایران و آمریکا سرآغاز استقلال و خودکفایی ملت ایران شد به گونه‌ای که اگر ما همچنان با آمریکا رابطه داشتیم شاهد توفیقات و پیروزی‌های کنونی کشور نبودیم.

این مسئول با بیان اینکه امام خمینی(ره)، آمریکا را قدرت برتر جهان نمی‌دانستند، گفت: ایشان اعتقاد داشتند که برتری واقعی از آنِ اسلام و مسلمانان است و بر همین اساس بود که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی در پایان با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، رستگاری را در ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و اذعان داشت: هر کس از این خاندان جدا شود به هلاکت نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول