اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

قطع ارتباط سیاسی با آمریکا جهش علمی ایران را در پی داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست تولید علم در دنیا را دارد، گفت: بنا به گفته تعدادی از مجامع بین‌المللی پیشرفت علمی ایران در طی یک سال 20 درصد افزایش داشته است.

قطع ارتباط سیاسی با آمریکا جهش علمی ایران را در پی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به 18 فروردین‌ماه سالگرد شهادت آیت‌الله شمس آبادی یکی از علمای برجسته اصفهان است که در سال 55 به شهادت رسید، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در طی سخنرانی سه نکته را سبب به تأخیر افتادن پیروزی انقلاب اسلامی و سوءاستفاده رژیم شاهنشاهی دانستند که یکی از آنها شهادت آیت‌الله شمس‌آبادی بود.

وی هم‌چنین با اشاره به روز 20 فروردین سالروز قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا گفت: این حادثه به ظاهر برای بعضی تلخ بود، اما حضرت امام(ره) به برکات این قطع ارتباط اشاره کردند و فرمودند یکی از خدمات آمریکا به ایران قطع ارتباط سیاسی بود که فرصتی برای جهش علمی و عملی ملت ایران به وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست تولید علم در دنیا را دارد، تصریح کرد: بنا به گفته تعدادی از مجامع بین‌المللی پیشرفت علمی ایران در طی یک سال 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از داخل صحبت از ارتباط با آمریکا را می‌کنند، تأکید کرد: آیا خوی استکباری آمریکا و ایادی آن تغییر یافته و این کشور در مورد تحقیر و تضعیف روحیه ملت‌ها و مداخله‌های سیاسی و فرهنگی در بسیاری از کشورهای جهان دست برداشته است، که می‌خواهید با این کشور ارتباط برقرار کنیم.

مهدوی ادامه داد: آمریکا و دست‌نشانده‌های آنها همچون گذشته دست از ترور و قتل شخصیت‌های برجسته در ایران و دیگر کشورها برنداشته‌اند و ایجاد ارتباط با آمریکا بی‌معنی است.

وی تصریح کرد: از دیگر سو قطع ارتباط سیاسی ایران و آمریکا به اعتراف تمامی اهل فن به نفع ایران تمام شده و بعضی از مجامع علمی آمریکا اعلام کرده‌اند که در طی 10 سال این کشور از اوج قدرت خود به پایین‌ترین سطح از لحاظ قدرت و نفوذ در جهان تنزل پیدا کرده است.

* سفارش به تقوای الهی روح خطبه‌های نماز جمعه است

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه نخست نیز با بیان اینکه سفارش به تقوای الهی روح خطبه‌های نماز جمعه است، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه 96 سوره اعراف رعایت تقوا را سبب نزول برکات آسمانی و زمینی می‌داند و تصریح می‌کند که نمونه این نزول برکت با رعایت تقوا در زمان ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) به منصه ظهور می‌نشیند.

وی ادامه داد: در زمان حکومت جهانی امام عصر(عج) آنقدر به واسطه تقوای مردم نعمت فراوان می‌شود که هیچ فقیری را برای پرداخت زکات پیدا نمی‌کنید.

مهدوی با اشاره به اینکه به هر میزان مجامع اسلامی رعایت تقوا داشته باشند، برکات بیشتری عاید آنها می‌شود، به ذکر روایتی از حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت می‌فرمایند تمامی انسان‌ها به آگاهی از مصلحت‌های خود نیاز دارند و همواره نیاز به یک حامی غیبی برای راهنمایی و هدایت در امور مختلف زندگی وجود دارد که آن حمایت الهی با رعایت تقوا میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر فردی خالص‌ترین عبادتش را برای خدا بفرستد، خدای متعال بیشترین مصلحت را برای او نازل می‌کند و کلید و رمز در موفقیت انجام عبادت خالصانه برای خدا است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: تقوا بهترین ذخیره آخرت بوده و جایگاهی ویژه برای متقین در آخرت دیده شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول