اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان:

سالانه 160 میلیون مترمکعب پساب در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی در استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه 160 میلیون متر مکعب پساب در استان اصفهان وجود دارد، گفت: با تکمیل و ساخت تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت این مقدار به 300 میلیون متر مکعب در سال می‌رسد.

سالانه 160 میلیون مترمکعب پساب در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی طرفه در نخستین نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان در سال 91 با بیان اینکه در استان اصفهان بیشتر شهرستان‌ها تنها به منابع آب‌های زیرسطحی دسترسی دارند، اظهار داشت: تعداد اندکی از شهرستان‌های استان علاوه بر آب‌های زیرسطحی به آب‌های سطحی دسترسی دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید با افزایش راندمان و بهره‌وری مشکل آب را مدیریت کرد، یادآور شد: در 12 سال گذشته به غیر از دو سال شاهد کاهش آب‌های زیر سطحی بودیم که لزوم برنامه‌ریزی دقیق را در این خصوص نمایان می‌سازد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب در چارچوب استاندارهای محیط زیست و وزارت نیرو می‌تواند گامی مؤثر در تأمین آب تلقی شود، ادامه داد: در حال حاضر سالانه 160 میلیون مترمکعب پساب در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و ساخت تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت میزان پساب سالانه در استان اصفهان به  300 میلیون مترمکعب می‌رسد، گفت: باید با جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و کنترل چاه‌ها و سامان‌دهی آنها تعادل‌بخشی در این زمینه ایجاد کرد.

طرفه بهره‌برداری از آب‌های زائد از طریق ایجاد سد و بهره‌گیری از سدهای در حال ساخت را از جمله راهکارهای افزایش پساب به منظور تأمین آب دانست و افزود: بهره‌گیری از پساب و تعادل‌بخشی و کنترل نسبت به استفاده از آب‌های زیرزمینی از مهم‌ترین پیشنهادها در این زمینه است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول