اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح جامع فاضلاب کاشان انجام می‌شود؛

بازیافت ۵۰۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهری کاشان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل طرح فاضلاب کاشان را یکی از طرح‌های حیاتی این شهرستان دانست و گفت: با اجرای این طرح حدود 500 لیتر در ثانیه پساب بازیافت می‌شود.

بازیافت ۵۰۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهری کاشان
علی اصغر گرانمایه‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح فاضلاب کاشان اعم از جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب یکی از طرح‌های حیاتی شهرستان کاشان است.
وی استفاده از چاه‌های سنتی فاضلاب را موجب خطرات و زیان‌های بسیار متعددی برای مردم دانست و افزود: با توجه به اینکه حفر چاه‌های جذبی چه در زمان اجرا و چه در زمان بهره‌برداری با خطرات جانی همراه است امیدواریم اجرای طرح بزرگ فاضلاب کاشان، علاوه بر کاهش هزینه‌ها و خطرات جانبی، رضایت شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی و توسعه رفاهی و صنعتی را به همراه داشته باشد. 
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ منابع زیست محیطی از آلودگی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، استفاده مجدد از پساب در کشاورزی و صنعت را از عمده اهداف اجرای طرح‌های جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهری ذکر کرد.
به گفته وی با اجرای طرح جامع فاضلاب شهری ضمن حفظ منابع آب منطقه و جلوگیری از آلودگی، حدود 500 لیتر در ثانیه پساب بازیافت می‌شود که برای توسعه صنعت و کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گرانمایه‌پور یادآور شد: اجرای طرح فاضلاب کاشان در مناطق در حال توسعه کاشان، موجب کاهش چشمگیر هزینه‌‌های دفع فاضلاب منازل می‌شود.
وی میزان اشتغالزایی طرح فاضلاب کاشان را بیش از دو هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح هزار میلیارد ریالی علاوه بر اشتغالزایی پایدار در شهرستان، ده‌ها پیمانکار در مدت چهار سال اجرای طرح مشغول به کار می‌شوند.
گرانمایه‌پور با تجلیل از شرکت آبفای کاشان برای اجرای این طرح ملی گفت: اجرای طرح فاضلاب کاشان در مدت تعیین شده نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و مردم کاشان دارد.
طرح بزرگ شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان کاشان نخستین طرح مشارکتی جمهوری اسلامی ایران با بانک بین‌المللی توسعه اسلامی است که با تلاش و پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان با 59 میلیون یورو در مدت چهار سال و در وسعت 400 کیلومتر اجرای شبکه جمع‌آوری و خطوط اصلی به همراه یک مدول تصفیه‌خانه 100 هزار نفری به روش لجن فعال به اجرا گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول